Mobiilimaksusovellus Pivo poistuu käytöstä

Asiakkaat voivat käyttää Pivoa normaalisti vielä kesän ajan. Jatkossa OP panostaa puhelinnumerolla maksamisen kehittämiseen OP-mobiilissa.

OP Ryhmän mobiilimaksusovellus Pivo poistuu käytöstä 4.9.2024, ja asiakkaat voivat käyttää sovellusta siihen asti normaalisti. Pivo perustettiin vuonna 2013, ja sitä ovat voineet käyttää kaikkien pankkien asiakkaat. Palveluun on rekisteröity yli miljoona käyttäjää.

– Kiitämme kaikkia Pivon käyttäjiä yhteisistä vuosista. Valitettavasti yhdessä maassa toimiva ja yhden toimijan tarjoama mobiililompakko on ollut haastava saada menestymään kansainvälisen kilpailun lisääntyessä, toteaa OP:n Arjen talouden palveluista vastaava johtaja Masa Peura.

Jatkossa OP panostaa OP-mobiilin ja sen mobiilimaksuominaisuuksien kehittämiseen. Tällä hetkellä mobiilimaksuvaihtoehtoina OP:n asiakkailla on käytettävissä Apple Pay, Google Pay ja Siirto. Puhelinnumerolla maksaminen onnistuu OP:n asiakkaiden kesken OP-mobiilissa sekä OP:n ja Nordean asiakkaiden kesken Siirrolla.

– Mobiilimaksaminen on helppoa, nopeaa ja turvallista. Tavoitteenamme on jatkossakin tarjota parhaat maksamisen palvelut asiakkaillemme niin kumppanuuksien kautta kuin kehittämällä omia palveluitamme, Peura sanoo.

Opiskelijat ovat voineet käyttää Pivossa digitaalista opiskelijakorttia, ja myös sitä voi käyttää normaalisti 4.9.2024 asti. Lukuvuodelle 2024–2025 opiskelijoiden tulee ottaa käyttöön jokin toinen oman opiskelijajärjestön tarjoama opiskelijakortti.

Lisätiedot medialle:

OP:n viestintä, p. 010 252 8719, viestinta@op.fi