Hippo.fi verkkopalvelun saavutettavuus

Tässä saavutettavuusselosteessa kerrotaan, miten Hippo.fi verkkopalvelu noudattaa lakia digitaalisten palvelujen tarjoamisesta, mitä puutteita sivuston saavutettavuudessa on ja miten voit antaa meille palautetta saavutettavuusongelmista.

Tästä palvelusta vastaa OP Ryhmä. Haluamme, että mahdollisimman moni käyttäjä pystyy käyttämään digitaalisia palveluitamme. Otamme saavutettavuuden huomioon digitaalisten palvelujemme kehityksessä. 

Miten olemme testanneet saavutettavuutta?

Tämän saavutettavuusselosteen huomiot perustuvat kolmannen osapuolen arviointiin siitä, täyttääkö palvelu laissa määritellyt vaatimukset. 

Tämä seloste on laadittu 20.11.2024.
Selostetta on päivitetty viimeksi 2.7.2025.

Miten saavutettava palvelu on?

Tämä palvelu täyttää osin lain vaatimat A- ja AA-tason saavutettavuuskriteerit (WCAG-kriteeristö 2.1 ja 2.2). Palvelussa on joitakin saavutettavuuspuutteita, jotka on kuvattu tarkemmin alempana. 

Tarkemmat tiedot teknisestä saavutettavuudesta

Palvelu ei ole vielä kaikilta osin saavutettava.

Sisällöt tai toiminnot, jotka eivät vielä ole saavutettavia

Havaittavuus

  • Löydä eroavaisuudet -peleissä osa kontrasteista on riittämättömiä. (WCAG 1.4.3)

Palvelun käyttö ruudunlukijalla ja puheohjauksella

  • Löydä eroavaisuudet -peleissä ruudunlukija löytää sivulta ylimääräistä tekstiä. (WCAG 1.3.1)
  • Ladattavat PDF-tiedostot eivät ole ruudunlukijalla ja puheohjauksella saavutettavia. (WCAG 1.1.1, 1,3,1, 1.3.2, 3.1.1)

Poikkeukset

Hippo.fi sivustolla on pelejä ja puuhia, kuten palapelit, piirtopelit ja väritystehtävät, jotka eivät ole ruudunlukijoilla saavutettavia. Ne ovat perusluonteeltaan visuaalisia ja edellyttävät näkökykyä. Tällaisten pelien kohdalla saavutettavuusvaatimusten noudattaminen aiheuttaisi sellaisen muutoksen, jonka seurauksena pelin perusluonne muuttuisi perustavanlaatuisesti.
 

Saavutettavuuspalaute

Löysitkö puutteita digitaalisten palveluidemme saavutettavuudesta? Jos et löytänyt vastausta saavutettavuusselosteesta, anna palautetta. 

Palautteisiin liittyvä henkilötietojen käsittely

Kirjautumattoman asiakkaan antama palaute on anonyymiä, jos asiakas ei anna yhteystietojaan. Kirjautumattomalta asiakkaalta kysytään nimeä sekä sähköpostiosoitetta tai puhelinnumeroa, jotka tarvitaan, jos asiakas toivoo yhteydenottoa. Kirjautuneesta asiakkaasta tallennetaan palautejärjestelmään asiakkaan tai yrityksen edustajan henkilötunnus, nimi ja paikallinen osuuspankki, jonka asiakas palautteen antaja on. Lisäksi yritysasiakkaasta tallennetaan yrityksen nimi ja y-tunnus. Jos kirjautunut asiakas toivoo yhteydenottoa, tallennetaan myös puhelinnumero tai sähköpostiosoite. Lisäksi palautejärjestelmään tallennetaan asiakkaan antama palaute sekä asiakkaan kertoma tieto siitä, mitä apuvälineohjelmaa tai -laitetta hän käyttää.

Kerättyjä henkilötietoja käytetään ainoastaan asiakaspalautteen käsittelemiseksi, jolloin tavoitteena on parantaa ja kehittää asiakaskokemusta sekä OP Ryhmän palveluita. Henkilötietoja käsitellään OP Ryhmän finanssilaitosten asiakasrekistereissä.

Valvontaviranomainen

Jos sivustolla on saavutettavuusongelmia ja et löydä siihen tarkennusta saavutettavuusselosteelta, toivoisimme sinulta palautetta yllä olevan linkin kautta. Vastaamme sinulle lain edellyttämän 14 päivän kuluessa, mikäli annat lomakkeella yhteystietosi. 

Mikäli et ole tyytyväinen antamaamme vastaukseen tai emme vastaisi palautteeseesi ollenkaan, voit olla yhteydessä valvovaan viranomaiseen eli Liikenne- ja viestintävirasto Traficomiin. 

Valvontaviranomaisen yhteystiedot

Liikenne- ja viestintävirasto Traficom
Digitaalisen esteettömyyden ja saavutettavuuden valvontayksikkö
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
saavutettavuus@traficom.fi
puhelinnumero vaihde 029 534 5000