Vi ber våra kunder att uppdatera sina uppgifter

I slutet av 2024 och början av 2025 får i synnerhet vårdnadshavarna till våra minderåriga kunder samt privatkunder som inte använder OP:s digitala tjänster meddelanden från oss om uppdatering av kunduppgifter. Det här är en del av vår process där vi i enlighet med lagstadgade krav ser till att uppgifterna om våra kunder är aktuella.

Enligt lag måste vi ha tillräckliga och aktuella uppgifter om våra kunder. Genom det garanterar vi att bankärendena kan skötas så säkert och smidigt som möjligt. Därför begär vi regelbundet uppgifter av våra kunder om bland annat deras finansiella ställning och användning av banktjänster.

Om dina egna eller ditt minderåriga barns uppgifter behöver uppdateras kan du få ett meddelande om det från oss digitalt eller per brev under de närmaste månaderna. Du kan snabbast och enklast uppdatera uppgifterna i tjänsten op.fi, som du kan använda med alla finländska bankers koder.

Observera ändå att vi aldrig frågar efter dina nätbankskoder, dina kortuppgifter eller lösenord per e-post eller telefon. Lämna inte ut dina koder till andra, inte ens till familjemedlemmar.