Hyväksyttävät henkilöllisyystodistukset

Tarvitset voimassa olevan henkilöllisyystodistuksen, kun hoidat pankkiasioitasi konttorissamme. Huomioithan, että emme voi hyväksyä vahingoittuneita tai vanhaa tietoa sisältäviä henkilöllisyystodistuksia. Sinut on voitava myös tunnistaa asiakirjan kuvasta.

Pankki on velvoitettu tarkistamaan henkilöllisyystodistuksesi jokaisen käynnin yhteydessä.

Jos sinulla ei ole hyväksyttävää henkilöllisyystodistusta, henkilöllisyytesi voidaan todentaa poliisilaitoksella. Lisätietoa saat poliisin sivuilta.

Suomen viranomaisen myöntämä

  • Passi, merimiespassi, diplomaattipassi (ei muukalaispassi)
  • Ajokortti (Suomen kansalaiselle 1.10.1990 jälkeen myönnetty ajokortti. Ei kuitenkaan väliaikainen, tilapäinen, vaihdettu tai mobiiliajokortti)
  • Henkilökortti (1.3.1999 jälkeen myönnetty)

Ulkomaisen viranomaisen myöntämä ja Suomen hyväksymä matkustusasiakirja

  • Passi tai diplomaattipassi
  • Lisäksi ETA-alueella myönnetty (Euroopan Talousalue, myös San Marino ja Sveitsi) henkilökortti (Seuraavilla Euroopan mailla ei ole virallista henkilökorttia, joten asiakkaalla pitää olla passi: Irlanti, Norja ja Tanska)

Osuuspankin verkkopalvelutunnuksiin liittyvä asiointi konttorissa

Verkkopalvelutunnukset ovat vahvat sähköiset tunnukset ja niiden myöntäminen sekä ylläpito edellyttävät suomalaista henkilötunnusta ja Suomessa tai muualla ETA-alueella myönnettyä (Euroopan Talousalue, myös San Marino ja Sveitsi) passia tai matkustusasiakirjaksi kelpaavaa henkilökorttia.