OP Keski-Suomen Jyväskylän toimipisteiden kassapalvelut keskitetään ja aukioloa pidennetään 3.12. alkaen

Keski-Suomen Osuuspankin (OP Keski-Suomi) Jyväskylässä sijaitsevien toimipisteiden kassapalvelut keskitetään pääkonttorin kassapalveluihin 3.12.2018 alkaen. Samalla, Kauppakadulla Kauppakeskus Forumin yhteydessä sijaitsevan pääkonttorin, kassapalvelujen aukioloaikaa pidennetään. Kassapalvelut palvelevat ma 3.12. alkaen maanantaista perjantaihin klo 10-16.30.

Kassapalvelut Jyväskylän alueella loppuvat Palokan, Seppälän ja Vaajakosken toimipisteistä. Keljon palvelupisteessä ei ole ollut kassapalveluita. Muissa pankin toimipisteissä kassapalvelut säilyvät ennallaan. Muut asiakasneuvottelut hoidetaan pääasiassa ajanvarauksin toimipisteiden normaalin aukiolon puitteissa. Toimipisteiden aukioloajat löytyvät osoitteesta op.fi/keski-suomi.

– Tosiasia on, että kassapalveluiden kävijämäärät ja tapahtumat vähenevät jatkuvasti. Koko pankissa käyttäjiä on viikkotasolla vajaat 1300 asiakasta, kun pankin kokonaisasiakasmäärä on yli 140 000. Meidän on sopeutettava toimintamme ja resurssimme tämän mukaisesti, kommentoi toimitusjohtaja Pasi Sorri. Myönnämme myös, että emme ole onnistuneet tarjoamaan asiakkaillemme riittävän hyvää asiakaskokemusta esimerkiksi Palokan ja Seppälän palvelupisteissä muun muassa siksi, että tilat eivät tätä mahdollista. Haluamme korvata tämän keskittämällä kassapalvelut paikkaan, jossa asiointi on saamamme palautteen mukaan sujuvampaa ja miellyttävämpää. Pieni osa asiakkaistamme kuitenkin välttämättä tarvitsee näitä palveluita ja pyrimme turvaamaan myös heidän tarpeitaan niin pitkään kuin mahdollista, toteaa Sorri.

– Kauppakadun pääkonttorin kassapalvelut siirtyivät uusiin ja väljempiin tiloihin tämän vuoden helmikuussa ja haluamme panostaa siellä parhaaseen mahdolliseen asiakaskokemukseen. Asiointia helpottavat vuoronumerojärjestelmä sekä riittävä määrä istuinpaikkoja. Keskittämisen myötä Kauppakadun kassapalvelun henkilöstöresurssi paranee, kertoo pankinjohtaja Pasi Eronen.  – Erityisesti niissä palvelupisteissä, joista kassapalvelut loppuvat, opastamme käytännönläheisesti vaihtoehtoisiin palveluihin ja asiointitapoihin, lisää Eronen. 

OP Keski-Suomi palvelee toimialueensa laajimmalla verkostolla. Pankki- ja vakuutusasiat voi hoitaa kätevästi sähköisissä OP Ryhmän kanavissa kuten op.fi -verkkopankissa, OP-mobiili -palvelussa ja Pivo-mobiilisovelluksessa. Näiden lisäksi tarjoamme etäneuvotteluja omien pankki- ja vakuutusasioiden hoitamiseen joko puhelimitse tai verkkoneuvotteluin omalta koneelta videoyhteydellä pankin asiantuntijan kanssa.  

Maksukorteilla voi nostaa käteistä rahaa Otto- ja TalletusOtto-automaateista, R-kioskeista, K-ketjun päivittäistavaraliikkeistä, Tokmannin myymälöiden ja Neste-palveluasemien kassalta. Nostaminen on maksutonta. TalletusOtto ja OttoPlus-automaatit ovat nopein ja helpoin tapa käteisen tallettamiseen. 

OP Saavutettava on uusi palvelu, joka mahdollistaa asioinnin digitaalisesti myös erityisryhmille ja niille asiakkaille, jotka eivät pysty käyttämään OP-mobiilia tai op.fi-palvelua asiointikanavanaan. OP Saavutettavasta löytyvät keskeisimmät peruspankkipalvelut ja sitä voi käyttää ilman hiirtä. OP Saavutettava tarjoaa tasavertaiset mahdollisuudet käyttää digitaalisia peruspankkipalveluja itsenäisesti riippumatta kuulo- tai näkökyvystä, motorisista tai muista toiminnallisista rajoitteista, iästä, kielitaidosta tai tietoteknisestä osaamisesta. 

Valtakunnallista Vanhusten viikkoa vietetään 7.-14.10.2018. Järjestämme viikolla kaksi Varmuutta verkkoon -opastustilaisuutta senioreille. Toinen on pääkonttorin kassapalveluissa tiistaina 9.10. klo 14-16 ja toinen Palokan palvelupisteessä torstaina 11.10. klo 14-16. Lisätietoja op.fi/keski-suomi ja pankin Facebook-sivut.

Lisätiedot:
pankinjohtaja Pasi Eronen, pasi.eronen@op.fi, p.050 599 6007, toimitusjohtaja Pasi Sorri, pasi.sorri@op.fi, p.050 577 9834.