OP Keski-Suomen maakunnan palvelupisteissä kassapalvelua yhtenä päivänä viikossa laajemmalla palveluajalla

Keski-Suomen Osuuspankin (OP Keski-Suomi) maakunnassa sijaitsevissa toimipisteissä Hankasalmella, Joutsassa, Karstulassa, Laukaassa, Saarijärvellä, Viitasaarella ja Äänekoskella kassapalvelut palvelevat 1.4.2019 alkaen yhtenä arkipäivänä viikossa.

– Samassa yhteydessä kassapalvelupäivän aukioloaika laajenee klo 10-16.30 välille. Tähän asti kassapalvelua on ollut saatavissa vain aamupäivisin kahtena päivänä viikossa klo 10-13.00. Pyrimme lisäksi tilarajoitteet huomioiden ratkaisemaan jokaisen palvelupisteen osalta vuoronumerojen käyttöönoton sekä istumapaikkojen riittävyyden, joista olemme saaneet palautetta. Osallistamme henkilöstön mukaan suunnitteluun, kertoo pankinjohtaja Pasi Eronen.

OP Keski-Suomen maakunnan toimipisteiden kassapalvelua on tarjolla maanantaista 1.4.2019 alkaen maanantaina Saarijärvellä, tiistaina Hankasalmella ja Viitasaarella, torstaina Joutsassa ja Äänekoskella ja perjantaina Laukaassa ja Karstulassa.

– Muutamme maakunnan palvelupisteiden kassapalvelua keskittämällä aukiolon ja palvelun yhteen arkipäivään. Muutoksessa olemme pyrkineet huomioimaan sekä asiakkailta että henkilöstöltämme saatua palautetta. Palveluiden järjestäminen vaatii toimintojen kokonaistarkastelua, ja tällä tavalla toteutettuna mahdollistuu palveluiden tarjoaminen sekä aamu-että iltapäivällä, asiakkaiden toivomat vuoronumerot, henkilöstön jaksaminen sekä palveluiden riittävä ja tarkoituksenmukainen resursointi, kommentoi toimitusjohtaja Pasi Sorri.

– Vaikka kassapalveluiden käyttömäärät vähenevät vuosittain lähes viidenneksellä, osa asiakkaistamme kuitenkin edelleen tarvitsee näitä palveluita. Pyrimme näillä maakunnassa tehtävillä järjestelyillä turvaamaan myös näiden palveluiden saatavuutta ja parantamaan asiakaskokemusta niin pitkään kuin mahdollista. 140 000 asiakkaastamme kassapalveluita kaikissa toimipisteissämme käyttää viikoittain keskimäärin 1 300 asiakasta. Tästä Jyväskylä muodostaa lähes puolet. Tarjoamme myös kaikissa asiakaskohtaamisissa opastusta vaihtoehtoisiin palveluihin ja asiointitapoihin, jotka osaltaan helpottavat ja nopeuttavat monin tavoin asioiden hoitoa. Perinteinen maksupalvelu on hyvä esimerkki tällaisesta, sanoo Sorri.

Jyväskylän alueen palvelupisteiden kassapalvelut keskitettiin Kauppakadun pääkonttorille ja aukioloa laajennettiin 3.12.2018. Muutoksesta saadut asiakaspalautteet ovat olleet rohkaisevia.

Lisätiedot:
pankinjohtaja Pasi Eronen, pasi.eronen@op.fi, p.050 599 6007 
toimitusjohtaja Pasi Sorri, pasi.sorri@op.fi, p.050 577 9834