OP Yrityspankin asiakaspalvelu henkilöasiakkaille

Autorahoitus

Yhteystiedot

Voimassa olevat sopimukset

Puh.  010 252 5843
ma-pe 9.00-16.00
auto.asiakaspalvelu@op.fi

Rekisteröinti: 010 252 2860

Jos asiasi koskee uuden osamaksusopimuksen tekemistä, ole yhteydessä suoraan autoliikkeeseen. Tutustu kaikkiin autorahoituksen vaihtoehtoihin >

Maastavientivaltakirjan voit tilata kätevästi netistä

Jos lähdet ajoneuvollasi matkalle Pohjoismaiden ulkopuolelle Eurooppaan, tarvitset matkaan mukaan maastavientivaltakirjan. Sen voit tilata itse netissä.

Tilaa maastavientivaltakirja 

Jos ajoneuvo on myyjäliikkeen omistuksessa, ole maastavientivaltakirjojen ja rekisteröinnin osalta yhteydessä suoraan myyjäliikkeeseen.


Rahoitus OP:n kumppaniliikkeestä

Yhteystiedot

Voimassa olevaa rahoitussopimusta koskevat asiat:

Puh. 010 252 5811
ma-pe 9.00-15.30
kuluttajarahoitus@op.fi

Toimitukseen ja asennuksiin liittyvissä asioissa ole yhteydessä myyjään.


Puhelun hinta: 0,0835 €/puhelu + 0,167 €/min (sis. ALV). Hinta koskee myös jonottamista.

 

Myyjäliikkeiden sekä kone- ja laiterahoitus-asioiden asiakaspalvelun yhteystiedot löydät täältä.

Tarjoamme henkilöasiakkaiden osamaksusopimuksiin lyhennysvapaan kolmeksi (3) kuukaudeksi, jos korona-epidemia on vaikeuttanut velanhoitoa.

Mitä lyhennysvapaa tarkoittaa?

Osamaksurahoituksen lyhennysvapaa tarkoittaa sitä, että maksat osamaksusopimuksen osalta vain luoton korot ja käsittelymaksun. Lyhennysvapaa pidentää sopimusaikaasi lyhennysvapaiden kuukausien verran, eli kolme kuukautta. Emme peri korona-epidemiasta johtuen tehdystä muutoksesta palvelumaksua.

Voit hakea OP Yrityspankin myöntämään auton osamaksurahoitukseen lyhennysvapaata osoitteessa: https://rahoitus.op.fi/lyhennysvapaa 

Valitettavasti palvelussa on ruuhkaa hakemusmäärien ollessa kasvussa poikkeustilanteen vuoksi. Pyrimme vastaamaan jokaiseen hakemukseen mahdollisimman pian. On hyvä varautua joidenkin viikkojen odotusaikaan. Teemme kaikkemme hakemusten käsittelyn tehostamiseksi. Pahoittelemme asiaa ja toivomme asiakkailtamme kärsivällisyyttä ja ymmärrystä. 

Kerta- ja tililuottoon voi saada kaksi (2) maksuvapaata kuukautta kalenterivuodessa. Maksuvapaat kuukaudet eivät voi olla peräkkäisiä kuukausia. Maksuvapaan kuukauden voit ottaa käyttöön, mikäli lasku ei ole vielä erääntynyt. Maksuvapaita kuukausia ei voi käyttää korottoman eikä lyhennysvapaan maksuajan aikana. Voit tehdä muutoksia myös luottosi maksuerään ja eräpäivään.

Voit hakea tili- ja kertaluottoon lyhennysvapaata osoitteessa: https://rahoitus.op.fi/lyhennysvapaa

Voit tehdä muutokset tai tarkistaa luoton saldon soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 010 252 5811 (arkisin klo 9.00–15.30).

Voit tehdä ylimääräisen lyhennyksen tai maksaa jäljellä olevan luoton pois kerralla koska tahansa käyttämällä kk-erän laskulla olevia maksutietoja ja laskusi vakioviitettä.

Valitettavasti palvelussa on ruuhkaa hakemusmäärien ollessa kasvussa poikkeustilanteen vuoksi. Pyrimme vastaamaan jokaiseen hakemukseen mahdollisimman pian. On hyvä varautua joidenkin viikkojen odotusaikaan. Teemme kaikkemme hakemusten käsittelyn tehostamiseksi. Pahoittelemme asiaa ja toivomme asiakkailtamme kärsivällisyyttä ja ymmärrystä.

Miten tilaan e-laskun?

Voit tilata e-laskun omasta verkkopankistasi:

  • Jos olet OP:n pankkiasiakas, katso ohjeet e-laskun tilaamiseen täältä
  • Jos et ole OP:n pankkiasiakas, ole yhteydessä omaan pankkiisi e-laskun tilaamiseksi.

Huomioithan, että e-laskun voi tilata vain päävelallinen. Voit tilata e-laskun päävelallisen puolesta vain, jos olet tilinomistaja tai sinulla on laajat käyttöoikeudet tiliin. Kun tilaat e-laskua, valitse laskuttajaksi OP Yrityspankki Oyj ja laskutusaiheeksi Myyntirahoitus - Tililuotto.

Milloin saan ensimmäisen laskun?

Saat laskun noin kaksi viikkoa ennen eräpäivää. Jos myyjä on antanut ensimmäiselle laskulle tyypillistä kuukautta pidemmän maksuajan, saat laskun noin kaksi viikkoa ennen eräpäivää. Näet sopimuksestasi mahdollisen ensimmäisen laskun pidemmän maksuajan.

Mikä on ensimmäisen laskun korko?

Ensimmäinen lasku on aina koroton ja kuluton, eli ensimmäisen laskun korko on 0 %. Rahoituksen koron näet sopimuksestasi ja laskulta.

Miten haen maksuohjelman muutosta tai maksuvapaata?

Voit tehdä muutoksia luottosi maksuerään ja eräpäivään soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 010 252 5811. Voit hakea luotollesi maksuvapaata osoitteessa rahoitus.op.fi.

Kerta- ja tililuottoon voi saada kaksi maksuvapaata kuukautta kalenterivuodessa. Huomioithan, että maksuvapaat kuukaudet eivät voi olla peräkkäisiä kuukausia. Maksuvapaan kuukauden voit ottaa käyttöön, jos lasku ei ole vielä erääntynyt. Maksuvapaita kuukausia ei voi käyttää korottoman eikä lyhennysvapaan maksuajan aikana.

Mistä näen jäljellä olevan tililuoton saldon?

Näet tililuoton jäljellä olevan saldon viimeiseltä laskultasi. Saat tiedon myös soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 010 252 5811

Mistä näen jäljellä olevan velan määrän?

Näet jäljellä olevan velan määrän viimeiseltä laskultasi. Saat tiedon myös soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 010 252 5811

Haluan maksaa minimierää suuremman summan tai koko jäljellä olevan velan pois, miten toimin?

Voit maksaa jäljellä olevan velan kokonaan pois tai maksaa minimierää suuremman lyhennyksen, koska tahansa, ilman ylimääräisiä kuluja. Käytä laskullasi olevaa viitenumeroa, kun maksat jäljellä olevan velan kokonaan pois tai minimierää suuremman lyhennyksen.

Sain laskun, vaikka työ ei ole vielä valmis?

Jos olet saanut laskun ennen kuin työsuoritus on valmis, ole yhteydessä myyjään. Myyjä on puolestasi yhteydessä OP:hen.

Tein reklamaation liikkeelle, miten se vaikuttaa luottoon?

Reklamaatiotilanteessa ole yhteydessä ensin myyjään ja sen jälkeen OP:hen ja ilmoita, että kyseessä on reklamaatio.

Milloin voin hakea kotitalousvähennystä ja kuinka se toimii?

Saat myyjältä laskelman kotitalousvähennyksen ilmoittamista varten. Mikäli et ole vielä saanut laskelmaa, ole yhteydessä myyjään.

Lue lisää kotitalousvähennyksen ilmoittamisesta

Miten voin ilmoittaa muuttuneet yhteystietoni?

Saamme osoitemuutokset suoraan Väestörekisterikeskuksesta, kun olet tehnyt muuttoilmoituksen. Muuttuneen sähköpostiosoitteen tai puhelinnumeron voit ilmoittaa sähköpostitse asiakaspalveluumme osoitteeseen kuluttajarahoitus@op.fi.

Tili- ja kertaluoton palveluhinnasto

Kuluttajarahoituksen asiakaspalvelu, puhelun hinta: 0,0835 €/puhelu + 0,167 €/min (sis. ALV)

Tililuoton palveluhinnasto

Kertaluoton palveluhinnasto