OP-yritysmobiili



Usein kysytyt kysymykset

Millä mobiilisovelluksella voin hoitaa yrityksen pankkiasioita?

Kun yritykselläsi on Yrityksen digisopimus, ja sinulla on digisopimuksella annettu käyttöoikeus yrityksen palveluihin, voit hoitaa yrityksesi pankki- ja vakuutusasioita mobiilisovelluksella.

Kun sinulla on henkilöasiakkaan OP Tunnus voit hoitaa OP-mobiilissa sekä henkilökohtaisia että yrityksesi pankki- ja vakuutusasioita – yhdessä sovelluksessa ja samalla kirjautumisella. Kun kirjaudut OP-mobiiliin, valitset, asioitko yrityksesi nimissä vai henkilökohtaisissa asioissa. Voit vaihtaa asiointiroolia myös asioinnin aikana. Et tarvitse erillistä tunnusta yrityksen asioiden hoitamiseen.

Lataa OP-mobiili

Jos sinulla ei ole henkilöasiakkaan palveluita tai haluat käyttää yrityksen asioihin eri sovellusta kuin henkilökohtaiseen asiointiin, voit hankkia OP Yrityspalvelutunnuksen ja ladata OP-yritysmobiilin.

Löydät OP-yritysmobiilista samat yritysasiakkaan pankki- ja vakuutuspalvelut kuin OP-mobiilista.

Lataa OP-yritysmobiili

Missä puhelimissa OP-mobiili ja OP-yritysmobiili toimivat?

OP-mobiili ja OP-yritysmobiili toimivat iPhone ja iPad -laitteissa, joissa on käyttöjärjestelmänä iOS 16.0 tai sitä uudempi sekä Android-käyttöjärjestelmää käyttävillä puhelimilla ja tableteilla, joissa on käyttöjärjestelmä 9.0 tai sitä uudempi. Saat ladattua mobiilisovelluksen laitteesi sovelluskaupasta (App Store tai Google Play).

Miten pääsen kirjautumaan OP-mobiiliin?

Voit kirjautua OP-mobiiliin OP Tunnuksella. Voit hoitaa samalla kirjautumisella sekä henkilökohtaisen asiointisi että yrityksen asioinnin.

Kun kirjaudut OP-mobiiliin, valitset, asioitko yrityksesi nimissä vai henkilökohtaisissa asioissa. Voit vaihtaa asiointiroolia myös asioinnin aikana Rahat-osion yläosassa olevan painikkeen kautta.

OP-mobiiliin kirjaudutaan Mobiiliavaimella, joka otetaan käyttöön oman OP Tunnuksen ja avainlukulistan avulla. Voit myös kirjautua sormenjäljellä tai kasvojentunnistuksella, jos laitteessasi on tuki biometrisille tunnisteille.

Miten pääsen kirjautumaan OP-yritysmobiiliin?

OP-yritysmobiiliin pääsee kirjautumaan OP Yrityspalvelutunnuksella.

OP-yritysmobiiliin kirjaudutaan Mobiiliavaimella, joka otetaan käyttöön oman OP Yrityspalvelutunnuksen ja avainlukulistan avulla. Voit myös kirjautua sormenjäljellä tai kasvojentunnistuksella, jos laitteessasi on tuki biometrisille tunnisteille.

Miten viivakoodimaksaminen toimii?

Voit maksaa viivakoodillisia laskuja käyttämällä mobiilisovelluksen viivakoodimaksuominaisuutta. Löydät sen "Uusi maksu" -painikkeen alta, kun olet maksamassa laskua.

Paina ”Käytä viivakoodia” ja kamera käynnistyy. Osoita sillä laskussa olevaa viivakoodia, josta OP-yritysmobiili poimii maksun tiedot.

Tarkista tiedot ja syötä vastaanottajan nimi ennen kuin maksat laskun.

Mitä voin tehdä yritysten mobiilisovelluksessa?

Voit hoitaa käyttämässäsi mobiilisovelluksessa yrityksesi tärkeimmät pankkiasiat. Voit tarkistaa tilin saldon, maksaa maksuja, lähettää laskut asiakkaille, hoitaa sijoitusasioita, hakea rahoitusta ja koostaa aineistoja kirjanpitäjällesi.

Talouden seuranta -palvelussa voit seurata tulojen, menojen sekä neton kehitystä kuukausi- ja vuositasolla.

Mobiiliavaimella kirjaudut ja vahvistat turvallisesti mobiilissa, op.fi-palvelussa ja muiden palveluntarjoajien palveluissa sekä vahvistat verkko-ostostesi maksut.

Onko mobiiliasiointi turvallista?

OP-mobiili ja OP-yritysmobiili ovat turvallisia asiointikanavia. Ne eivät koskaan tallenna pankkisalaisuuden alaista tietoa mobiililaitteeseen asioinnin aikanakaan. Tiedot siirtyvät OP:n järjestelmiin vahvasti salattuina verkkoyhteydestä riippumatta.

Muista kuitenkin huolehtia, että puhelimesi ohjelmistot ovat ajan tasalla. Suosittelemme, että kirjaudut ulos sovelluksesta, kun lopetat palvelun käytön. Järjestelmä kirjaa sinut automaattisesti ulos OP-mobiilista ja OP-yritysmobiilista, jos et ole käyttänyt sitä noin viiteen minuuttiin. Muista, että OP ei koskaan kysy sinulta käyttäjätunnuksia ja salasanoja, joten älä vastaa sellaisiin kyselyihin.

Jos epäilet tunnuksiesi joutuneen vääriin käsiin, sulje välittömästi tunnuksesi soittamalla Sulkupalveluun +358 100 0555 (24 h/vrk). Jos kyseessä on varkaus tai väärinkäytös, ota yhteyttä myös omaan osuuspankkiisi ja poliisiin.