Yritysasiakkaan verkkopalveluiden käyttö

Usein kysytyt kysymykset

OP Yrityspalvelutunnukset – Mistä yrityspalvelutunnuksen saa?

Saat yrityspalvelutunnuksen käyttöösi hakemalla sitä verkosta tai lähimmästä osuuspankista.

Verkon kautta tehtävään hakemukseen tarvitset henkilökohtaiset OP:n tunnukset tai muun pankin verkkopankkitunnukset, joiden avulla varmistamme henkilöllisyytesi.

Tilaa OP Yrityspalvelutunnukset

Katso konttorien aukioloajat

Avainlukulista - Miten saan ja otan käyttöön uuden avainlukulistan?

Op.fi-palvelussa voit hoitaa yrityksesi pankki- ja vakuutusasioita OP Tunnuksella tai OP Yrityspalvelutunnuksella

Jos sinulla on käytössäsi OP Tunnus, voit tilata uuden avainlukulistan kirjautumalla op.fi:n henkilöasiakaspuolelle. Avaa sivun yläreunasta oman nimesi alta löytyvä valikko ja valitse Tunnusten hallinta - Tilaa avainlukulista. Pääset myös vaihtamaan uuden avainlukulistan samasta paikasta valitsemalla Tunnusten hallinta - Vaihda avainlukulista.

Jos sinulla on käytössäsi OP Yrityspalvelutunnus, voit tilata uuden avainlukulistan kirjautumalla op.fi-palveluun. Avaa sivun yläreunasta oman nimesi alta löytyvä valikko ja valitse Tunnusten hallinta - Tilaa avainlukulista. Pääset myös vaihtamaan uuden avainlukulistan samasta paikasta valitsemalla Tunnusten hallinta - Vaihda avainlukulista.

 

OP Yrityspalvelutunnus – Mikä on yrityspalvelutunnus?

OP Yrityspalvelutunnus on henkilökohtainen tunnus, jolla pääset kirjautumaan yritysten op.fi-palveluun, OP-yritysmobiiliin ja Pohjola Vakuutuksen digitaaliseen palveluun. Samalla tunnuksella voit hoitaa usean yrityksen asioita.

OP Yrityspalvelutunnus koostuu käyttäjätunnuksesta, salasanasta ja avainlukulistasta sekä lisävahvistusnumerosta. Tunnus on sinulle maksuton.

Jos sinulla on OP Yrityspalvelutunnus, et pääse kirjautumaan yritysasiakkaan digipalveluihin omalla henkilöasiakkaan tunnuksellasi.

Yrityspalvelutunnukseni katosivat - Mitä teen?

Jos yrityspalvelutunnuksesi tai niiden osat ovat kadonneet, tulee tunnusten käyttö aina estää. Sama koskee tilanteita, joissa tunnukset ovat voineet joutua ulkopuolisen tietoon tai haltuun. 

Ilmoita asiasta osuuspankkiin tai yritysasiakkaiden asiakaspalveluun. Pankin aukioloaikojen ulkopuolella soita OP Sulkupalveluun (24h).

Ota yhteyttä asiakaspalveluun tai OP Sulkupalveluun

Aineistosiirto – Mikä on aineistosiirto op.fi-palvelussa ja miten saan sen käyttöön?

Aineistosiirron avulla yrityksesi valtuuttama käyttäjä voi lähettää ja noutaa maksuliikeaineistoja taloudenhallintaohjelmiston käyttöön. Yrityksesi voi hoitaa maksuliikettä aineistosiirron kautta silloin, kun käyttämäsi taloudenhallinnan järjestelmä ei tue Yrityksen pankkiyhteys (Web Services) -kanavan käyttöä.

Saat aineistosiirron käyttöösi käymällä omassa osuuspankissasi. Aineistosiirtoa voivat käyttää yrityksesi edustajat, joille on pankissa annettu siihen oikeus.

Katso konttorien aukioloajat

Lisävahvistusnumero – Mikä on lisävahvistus ja miten se toimii?

Lisävahvistaminen on turvaominaisuus, joka antaa suojaa OP:n tunnuksen väärinkäytöksiä ja verkkorikollisuutta vastaan. Lisävahvistusnumero on tunnukseesi liitetty puhelinnumero, johon lähetetään tarvittaessa tekstiviestillä tapahtuman tiedot tarkistettavaksi.

Kun saat lisävahvistustekstiviestin, tarkista aina viestin sisältö huolellisesti. Jos tekstiviestin tiedot täsmäävät aloittamasi tapahtuman tietoihin, voit hyväksyä tapahtuman. Jos viestin tiedot poikkeavat aloittamasi tapahtuman tiedoista, älä hyväksy tapahtumaa. Lähetämme lisävahvistuksen tekstiviestit numerosta +35840 7118180 ja viestien allekirjoittajana on OP.

Jos saat lisävahvistusviestin, kun et itse asioi tunnuksellasi tai jos viestin tiedot eivät täsmää tapahtumaan, jota olet tekemässä, estä tunnuksesi käyttö olemalla yhteydessä OP:n asiakaspalveluun tai OP Sulkupalveluun (24h).

Lue lisää lisävahvistuksesta

Ota yhteyttä asiakaspalveluun tai OP Sulkupalveluun