Tietojen päivittäminen pankille

Kun yhdistyksessä tapahtuu muutoksia, ilmoita muutokset myös pankille.

Yhdistyksen nimenkirjoittaja voi päivittää muutokset op.fi-palvelussa

Kun yhdistyksen hallitus muuttuu, ilmoitathan uudet hallituksen jäsenet meille. Yhdistysrekisteriin rekisteröityneen yhdistyksen nimenkirjoittaja voi ilmoittaa muutoksista op.fi-palvelussa. Voit tunnistautua kaikkien pankkien tunnuksilla.

Päivitä yhdistyksesi tiedot

 

Voit myös ilmoittaa muutokset soittamalla asiakaspalveluumme 0100 05151. Kun soitat asiakaspalveluumme, pystymme tekemään pyytämäsi muutokset, jos pystymme tunnistamaan sinut sähköisesti. Tunnistautumiseen tarvitset omat OP:n käyttäjätunnuksesi. 

Muistathan päivittää muutokset myös yhdistysrekisteriin.

Miksi tarvitsemme tiedon hallituksen jäsenistä?

Pankkina meillä on lakisääteinen velvollisuus tuntea asiakkaamme. Lainsäädännön tavoitteena on estää rahanpesua ja kansainvälisen rikollisuuden rahoittamista.

Siksi on tärkeää, että myös yhdistyksesi tuntemiseen liittyvät tiedot ovat pankissa ajan tasalla. 

Milloin pankki tarvitsee pöytäkirjan muutosten tekemistä varten?

Jos yhdistys hakee esimerkiksi luottoa tai hankkii sijoitustuotteita, tarvitsemme yhdistyksen hallituksen kokouksen pöytäkirjan muutosten tekemistä varten. Tehtävien muutosten täytyy olla selvästi mainittuina pöytäkirjassa.

Tarkistathan myös pöytäkirjan allekirjoitukset: jos pöytäkirja tarvitaan, sen täytyy olla kokouksen puheenjohtajan ja kahden pöytäkirjan tarkastajan allekirjoittama. 

Pöytäkirjaa ei tarvita tavanomaiseen maksuliikenteeseen kuuluvissa asioissa, kuten käyttöoikeusmuutoksissa, pankkiyhteysvaltuutuksessa, kortin tilauksessa ja kortin turvarajojen ilmoittamisessa.