Vinkit yritysten op.fi-palvelun käyttöön

Tältä sivulta löydät vastauksemme yritysten op.fi-palvelun käyttöä koskeviin kysytyimpiin kysymyksiin.

Päävalikko on sivun yläosassa. Sieltä löydät sinulle tärkeät asiat ja pääset siirtymään eri sivuille.

Lähes samat osiot löydät valikosta myös silloin, kun et kirjaudu op.fi-palveluun. Silloin valikon kautta löytyy tietoa tuotteista ja palveluista.

Kysytyimmät kysymykset

Löydät kirjautumisen ja uloskirjautumisen aina oikeasta ylänurkasta. Jos käytät puhelinta tai tablettia, Kirjaudu sisään tai Kirjaudu ulos -tekstin sijasta näkyy pelkkä lukon kuva. 

Voit hoitaa op.fi-palvelussa usean yrityksen asioita sekä henkilökohtaisia pankki- ja vakuutusasioita samoilla tunnuksilla, joita käytät myös omien henkilökohtaisten asioidesi hoitamiseen. 

Valitset asiointiroolin kirjautumisen yhteydessä.



Voit vaihtaa asiointiroolia myös asioinnin aikana valitsemalla valikon yläosasta oikealta oman nimesi alta avautuvasta valikosta Asiointiroolin valinta.

Yrityksen digitaalisten palveluiden pääkäyttäjä voi lisätä ja poistaa käyttäjiä sekä muokata heidän käyttöoikeuksiaan kirjautumalla op.fi-palveluun ja valitsemalla valikosta:
 
  • Asiakkuus - Käyttäjät ja käyttöoikeudet (jos yrityksellä on Yrityksen digitaalisen asioinnin sopimus).

    Muokkaa käyttöoikeuksia

Kun kirjaudut op.fi-palveluun ja valitset sivun yläosasta oman nimesi alta avautuvasta valikosta Tunnusten hallinta, löydät muun muassa linkit avainlukulistan vaihtamiseen sekä muihin tunnuksiin ja omien tietojesi hallintaan liittyviin palveluihin. Löydät lisätietoa täältä.

Lisätietoa yrityskäyttäjien tunnuksista löydät täältä

Yrityksen digitaalisten palveluiden pääkäyttäjä voi päivittää yrityksen sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron, kun hän kirjautuu op.fi-palveluun.

Tarkista ja päivitä sähköposti ja puhelinnumero

Kysymme erilaisia tietoja yrityksestäsi säännöllisesti asiakkuutesi aikana, jotta voimme täyttää meille laissa asetetut vaatimukset. Varmista, että asiakastiedot on päivitetty viimeisten 12 kuukauden aikana. Yrityksen edustaja voi tarkistaa ja päivittää yrityksen asiakastiedot op.fi-palvelussa.

Tarkista ja päivitä yrityksen asiakastiedot

Lisäksi tarvitsemme myös tiedon yrityksen verotusmaista. Voit antaa tiedot verotusmaailmoituksen avulla.

Lue lisää verotusmaailmoituksesta

Yritys ei voi tilata e-laskuja verkkopalvelun kautta kuten henkilöasiakkaat. Yritys voi vastaanottaa e-laskuja verkkopankkiin ilmoittamalla verkkolaskuosoitteensa ja välittäjätunnuksensa suoraan kaikille laskuttajille. 

E-laskuosoitteesi löydät op.fi-palveluun kirjautuneena kohdasta Maksaminen ja laskutus - Verkkolaskuosoite ja laskujen säilytys. OP-yritysmobiilissa löydät e-laskuosoitteen kohdasta Asiakkuus - E-laskuosoite. Välittäjätunnus on OP:n asiakkailla OKOYFIHH. 

Katso e-laskusosoitteesi 


Katso tästä,  miten saat tilattua vakuutuslaskut verkkolaskuna.

Löydät yrityksen tiliotteen eli tositetiliotteen op.fi-palveluun kirjautuneena kohdasta Maksaminen ja laskutus - Tositetiliote. OP-yritysmobiilissa löydät tositetiliotteet kohdasta Kirjanpitoaineisto - Tositetiliote. 

Siirry tositetiliotteisiin

Tositetiliotteet muodostuvat ennalta määritellyn ajanjakson mukaan joko päivittäin, 2 kertaa kuukaudessa, 4 kertaa kuukaudessa tai kuukauden viimeinen pankkipäivä.

Löydät sähköisen allekirjoituspalvelun täältä.

Voit avata yrityksellesi ensimmäisen tilin verkossa

Jos yrityksesi haluaa avata toisen maksuliiketilin, yrityksesi nimenkirjoitusoikeutettu henkilö voi avata tilin soittamalla asiakaspalveluumme 0100 05151 tai lähettämällä verkkoviestin.

Digitaalisten palveluiden pääkäyttäjä voi lopettaa tilin verkkolomakkeella kirjautumalla op.fi-palveluun ja valitsemalla valikosta Maksaminen ja laskutus - Lopeta yritystili. 

Lopeta yritystili

 

Ohjeet aiheittain op.fi-palvelun käyttöön