Nainen tietokoneella

Pankkiyhteysvaltuutus

Hoida yrityksesi konekieliseen maksuliikenteeseen liittyvä valtuuttaminen kätevästi

Helpompaa maksuliikennettä yrityksellesi

Pankkiyhteysvaltuutuslomake on valtakirja, jolla yritys tai yhteisö voi valtuuttaa aineistonhoitajan hoitamaan yrityksen konekielistä maksuliikennettä yrityksen puolesta. Aineistonhoitaja voi esimerkiksi olla tilitoimisto tai ohjelmistotoimittaja.

Suositelemme yrityksiä käyttämään pankkiyhteysvaltuutusten toimittamiseen OP:n uusinta valtakirjapohjaa. Tällöin valtakirjan mukaisesti avattuja maksuliikesopimuksia ei tarvitse allekirjoittaa erikseen ja pyydetyt muutokset astuvat voimaan pankkiyhteysvaltuutuksen perusteella.

Ovathan yrityksesi tiedot ajan tasalla?

Valtuutuksen voimaanlaitto edellyttää, että yrityksen asiakastiedot ovat päivitetty 12 kuukauden sisällä. Voit tarkistaa ja päivittää yrityksesi asiakastiedot Yrityksen tiedot -sivulla.

Näin lähetät pankkiyhteysvaltuutuksen

  • Täydennä pankkiyhteysvaltuutuslomakkeelle valtuuttavan sekä valtuutettavan yrityksen tiedot sekä halutut maksuliikepalvelut. Täytä huolellisesti kaikki tarvittavat kohdat haluamiesi palveluiden osalta. Ohjeita valtuutuksen täyttämiseen löydät pankkiyhteysvaltuutuksen toiselta sivulta.
  • Allekirjoita pankkiyhteysvaltuutus. Allekirjoituksen tulee olla yrityksen nimenkirjoitusoikeuden mukainen. Muista myös allekirjoittajan nimenselvennys. Allekirjoituksen tulee olla tehty käsin tai vahvaa sähköistä tunnistautumista hyödyntävässä allekirjoituspalvelussa.
  • Lähetä pankkiyhteysvaltuutus sähköpostilla osoitteeseen pankkiyhteysvaltuutukset@op.fi . Salatun sähköpostin lähetykseen voit käyttää OP:n Securemail-palvelua osoitteessa securemail.op.fi
  • Pyrimme käsittelemään valtuutuksen mahdollisimman nopeasti tai pyydettynä ajankohtana. Saat kuittauksen, kun valtuutus on käsitelty.