” ”

Hoida yrityksesi vakuutusasiat verkossa

Op.fi-palvelussa hoidat helposti ja turvallisesti yrityksesi vakuutusasiat silloin, kun sinulle parhaiten sopii.
1

Asioi silloin kun sinulle parhaiten sopii

Helppokäyttöinen palvelu, jota voit käyttää tietokoneella, tabletilla ja puhelimella, silloin kun tarvitset.

2

Hoida vakuutusasioita käden käänteessä

Nopeuta vakuutusasiointia ilmoittamalla vahingosta, lähettämällä viesti ja tulostamalla vakuutustodistuksia op.fi-palvelussa.

3

Käytä palvelua kolmella kielellä

Kaikki yritysasiakkaiden palvelut ovat käytettävissä suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Mitä voit tehdä verkkopalvelussa?

Käytettävissäsi ovat mm.:

  • Vahinkoilmoituksen tekeminen
  • Vakuutustodistusten tulostus
  • Green Cardin tilaaminen ja tulostaminen yrityksesi ajoneuvolle
  • Matkavakuutustodistuksen tulostus viisumia varten

Tee digitaalisen asioinnin sopimus

Nopeuta vahinko- ja vakuutusasiointia tekemällä yrityksen digitaalisen asioinnin sopimus ja aloita asiointi op.fi-palvelussa. Tältä sivulta löydät lisätietoa vakuutusasioinneista, joita voit hoitaa itse helposti verkossa. Uutena digitaalisten vakuutuspalveluiden käyttäjänä voit tehdä digitaalisen asioinnin sopimuksen tällä sivulla.

Jos yrityksellesi on aiemmin tehty verkkopalvelusopimus vakuutusasiointia varten, ota nyt käyttöön uusi digitaalisen asioinnin sopimus. Uuden sopimuksen avulla yrityksesi saa käyttöön uudistuvat vakuutuspalvelut sekä monipuolisemman käyttöoikeushallinnan. Sopimuksen uusimista varten, pääkäyttäjän tulee ensin kirjautua op.fi-palveluun. Uusi sopimus löytyy kirjautumisen jälkeen heti palvelun etusivulta.

Op.fi-palvelussa voit hoitaa yrityksesi pankki- ja vakuutusasioita henkilökohtaisilla yrityspalvelutunnuksilla tai henkilöasiakkaan verkkopalvelutunnuksilla.

Lue lisää tunnuksista

Vakuutukset

  • Tarkastele yrityksesi voimassaolevia vakuutuksia
  • Tulosta vakuutusvahvistus avaamalla vakuutuksen erittely
  • Ilmoita Terveysturvalla vakuutettujen työntekijöiden muutokset
  • Jaa työntekijöille digitaalinen vakuutuskortti

Vahinkopalvelu

Vahinkopalvelu on Pohjola Vakuutuksen yritysasiakkaiden vahinkoilmoittamisen palvelu. Vahingosta ilmoittaminen ja korvauksen hakeminen on helppoa ja nopeaa Vahinkopalvelussa. Vahinkopalvelun löydät kirjautumalla op.fi-palveluun ja aloittamalla vahingosta ilmoittamisen Vahingot-sivulla.

Jos sinulla ei ole käyttöoikeuksia yrityksen vakuutuksiin op.fi-palvelussa, voit tehdä vahinkoilmoituksen osoitteessa hae-korvausta.op.fi. Suosittelemme tekemään vahinkoilmoituksen aina op.fi-palvelun kautta, jos sinulla on sinne oikeudet, koska sitä kautta saat vahinkoilmoitukselle automaattisesti mm. yrityksen ja vakuutuksen tietoja.

Tutustu tarkemmin vahinkoihin liittyviin palveluihin ja ohjeisiin

Muut palvelut ja toiminnallisuudet

Op.fi-palvelussa voit myös kattavasti seurata yrityksesi vakuutuksiin liittyviä asiointitapahtumia ja tallentaa niitä luonnoksiksi, jotta voit jatkaa asiointia myöhemmin.

Palvelussa näkyvät tiedot mukautuvat jokaisen käyttäjän oikeuksien mukaan. Siksi eri käyttäjillä näkyvät tiedot voivat olla erilaisia.

Tilastot työturvallisuuden kehittämisen tukena

Saat käyttöösi myös erinomaisen tilastopalvelun työtapaturmiin ja ammattitauteihin. Tilastojen avulla saat paremman näkymän mm. vahinkojen määriin ja sattumissyihin. Näiden avulla voit kehittää työpaikkasi turvallisuutta.

Tutustu myös asiakkaillemme maksuttomaan Pohjola Riskienhallintapalveluun

Organisaatioyksiköt

Jos yritykselläsi on useita yksiköitä, voit luoda op.fi-palveluun organisaatiosi yksiköt, joiden avulla saat kohdennettua vakuutukset ja vahingot sekä käyttöoikeudet yksiköittäin. Video-ohjeet organisaatioyksiköiden luomiseen ja muokkaamiseen sekä käyttöoikeuksien lisäämiseen löydät Pohjola Vakuutuksen YouTube-kanavalta.

Tuki ja häiriötilanteet

Jos sinulla on kysyttävää yritysten digitaalisista vakuutuspalveluista tai niissä on häiriö, ole yhteydessä Pohjola Vakuutuksen verkkotukeen 010 253 6198.

Puhelujen hinnat löydät täältä

Näin otat op.fi-palvelun käyttöön

  1. Tee yrityksen digitaalisen asioinnin sopimus verkossa. (Sopimuksen voi hyväksyä sähköisesti henkilö, jolla on yrityksen nimenkirjoitusoikeus.)
  2. Nimeä yrityksesi pääkäyttäjät ja heidän valtuutensa. Pääkäyttäjä saa viestin op.fi-palveluun, kun hänen valtuutensa ovat voimassa.
  3. Pääkäyttäjä voi nimetä muut käyttäjät ja antaa heille oikeudet heidän tarvitsemiin vakuutuspalveluihin.

Tili- ja isännöitsijätoimistot voivat hoitaa op.fi-palvelussa omien vakuutusasioidensa lisäksi asiakasyritystensä ja asunto-osakeyhtiöiden vakuutusasioita.

Vakuutusasiakkaan tekemän digitaalisen asioinnin sopimuksen lisäksi tili- tai isännöitsijätoimiston tulee tehdä oma verkkopalvelusopimus tällä sivulla olevalla lomakkeella (Tee digitaalisen asioinnin sopimus). Valitse sopimuksen tyypiksi Tilitoimisto silloin kun teet sopimuksen asiakasyrityksen vakuutusasioiden hoitoa varten (tili- tai isännöitsijätoimiston omien vakuutusasioiden hoitoa varten sopimuksen tyypiksi valitaan Yritys.)

Tili- tai isännöitsijätoimisto tarvitsee asiakasyritykseltänsä myös alla olevan valtuutuksen asiakkaan vakuutusasioiden hoitamista varten.

Jos hoidat usean yrityksen vakuutusasioita op.fi-palvelussa, voit valita kirjautumisen jälkeen minkä yrityksen asioita hoidat. Voit samalla kirjautumisella hoitaa usean yrityksen asioita vaihtamalla edustajuutta. Op.fi-palvelussa voit hoitaa yritysten pankki- ja vakuutusasioita kirjautumalla sisään joko henkilökohtaisilla yrityspalvelutunnuksilla tai omilla henkilöasiakkaan verkkopalvelutunnuksilla.

” ”
Digitaalinen vakuutuskortti
Koostaa työntekijän tärkeimmät vakuutusturvat yhteen paikkaan ja ohjeistaa työntekijää sairauden tai tapaturman sattuessa