” ”

Case: Kuljetus Sundell arvostaa omaa yhteyshenkilöä – "Homma rokkaa hyvin"

Toimitusjohtaja Mika Sundell sanoo, että Pohjola Vakuutuksen valintaan vaikuttivat erityisesti luotettavuus ja yrityksen liiketoimintaa ymmärtävä oma yhteyshenkilö, jolta saa vastauksia nopeasti.

Pohjola Vakuutuksen asiakkaana vuodesta 2017 ollut Kuljetus Sundell Oy tarjoaa kuljetuspalvelua eteläisessä Suomessa. Toimitusjohtaja Mika Sundell sanoo, että yhtenä tärkeimmistä syistä Pohjola Vakuutuksen valintaan on ollut luotettavuus.

– Homma rokkaa hyvin. Meidän ei tarvitse tehdä vakuutusyhtiön töitä, vaan saamme luotettavalta yhteyshenkilöltä nopeasti vastauksia, kun niitä tarvitsemme.

Kuljetus Sundellilla on sekä yksityis- että yritysasiakkaita. Monipuoliseen kalustoon kuuluu muun muassa pakettiautoja ja ajoneuvoyhdistelmiä.

Yrityksen toiminnasta suuri osa on kuljetuksia sekä maa- ja kiviainestoimituksia. Yksi merkittävimmistä muutoksista kuluneen kymmenen vuoden aikana on ollut se, että uusiutuvan energian kuljetukset ovat korvanneet hiilen kuljetuksen.

Yrityksen perusti Mika Sundellin isoisä yli 60 vuotta sitten. Mika Sundell aloitti yrityksessä laman jälkeen 1990-luvun puolivälissä.

– Yrittäjyys on tullut eräänlaisena verenkirouksena. Koulun jälkeen ajoin fillarilla tien poskeen ja hyppäsin isän kyytiin. Istuin auton hytissä illat ja opin siinä samalla.

Pieni perheyritys on kasvanut vuosien saatossa monialaiseksi yritykseksi. Nykyisin yritys työllistää 60–70 ammattilaista. Uusia osaajia saadakseen yritys tekee tiivistä yhteistyötä Länsi-Uudenmaan koulutusyhtymän Luksian kanssa. Kesätuuraajia on vakinaistettu yritykseen säännöllisesti.

Sundellin mukaan ennakoiva yhteistyö vakuutusyhtiön kanssa on tärkeää, jotta yrityksen pyörät pysyvät liikkeellä.

– Vahinkoja syntyy esimerkiksi silloin, kun joudutaan työskentelemään huonoissa olosuhteissa työmailla. Pahimmillaan voi tulla henkilövahinkoja, minkä vuoksi riskien tunnistaminen etukäteen on tärkeää.

Yrityksen liiketoimintaa ymmärtävä oma yhteyshenkilö vakuutusyhtiössä on tällöin kullanarvoinen.

– Arvostamme palveluiden toimivuutta. Jos tilaajille aiheutuu vahinkoja, niin asioiden täytyy tapahtua nopeasti. Olen ollut mukana muissakin yrityksissä ja huomannut, että joidenkin vakuutusyhtiöiden kanssa asioiden hoitaminen voi kestää kuukausia.

Sundell lisää, että myös selkeys on tärkeää. Hän muistelee tapausta, jossa salamanisku vaurioitti kalustoa, eikä silloinen vakuutusyhtiö olisikaan korvannut vahinkoa. 

– Pohjola Vakuutuksen toiminta on ollut asiakaslähtöistä. Se tarkoittaa sitä, että vakuutukset ja korvaukset hoidetaan mahdollisimman nopeasti. 

Yrityksen vakuutukset myöntää Pohjola Vakuutus Oy. Vahingot korvataan lakien ja vakuutusehtojen mukaan.