"Asetuksissa en voinut asettaa OP-mobiilin ilmoituksia,
koska näkövammaisten käyttämä VoiceOver-ruudunlukija
ei uusimman OP-mobiilin versiota käytettäessä osaa tulkita
ilmoitusten valintapainikkeita, eikä niiden tekstejä.”

-Anonyymi asiakaspalaute, kesäkuu 2021


 

 

 

”OP ja OP-mobiilin tiimi on panostanut jo vuosia systemaattisesti saavutettavuusosaamisen kasvattamiseen, ja henkilöstön vahvat mobiilisaavutettavuuden taidot ovat tulleet hyvin esille myös koulutuksissa. Asiantuntijoillamme on ollut ilo tukea motivoitunutta tiimiä osaamisen syventämisessä.”

- Annika Lehdonjoki, Team lead, Avaava

”OP-mobiilissa näkyy yrityksen sisäinen priorisointi saavutettavuuteen. Saavutettavuusasiantuntijoina erityisen palkitsevaa on kehittäjien saavutettavuusosaamista osoittavat tekniset kysymykset ja tehdyt korjaukset, jotka todistavat saavutettavuuden asiantuntijatyön arvostuksen. Lisäksi ikään kuin huipennuksena virheistä ja rikkeistä halutaan eroon enemmän kuin teknisellä tasolla.”

- Saavutettavuusasiantuntijatiimi, Eficode Oy

”OP-mobiilissa näkyy tahto panostaa helppokäyttöisyyteen erilaisia käyttäjiä huomioiden. Viimeisen vuoden aikana on kehitytty tilanteeseen, jossa OP on tilannut puhtaasti kokemusasiantuntijan, eli minun ruudunlukijakäyttäjänä, arviointia. Palveluissa ei haluta kiinnittää huomiota vain lakikriteerien täyttämiseksi, vaan aitoon käytettävyyden parantamiseen. Se on todella palkitsevaa itselle niin työssä asiantuntijana kuin arjessa sokeana kuluttajana.”

- Markus Tihumäki, kokemus- ja saavutettavuusasiantuntija, Eficode Oy

aikajana
tulokset
puhelimet

"Saavutettavuuden kannalta on ollut ilo huomata suuri kehitys OP-mobiilin käytettävyydessä. Näin ruudunlukijan käyttäjänä saavutettavuus mahdollistaa toimimisen verkkopankissa ja sovelluksessa, mutta käyttämisen ratkaisee sujuvuus. Olin kiireisessä arjessa lykännyt rahastosäästämisen sopimusten tekemistä, koska takaraivossa kummitteli entisaikojen hankalat käytettävyydet. Kuitenkin sain aikaiseksi aloittaa tekemisen, jonka lomassa naurahtelin itsekseni sen helppoudelle. Olin varautunut ärsyyntymiseen ja tuskailuun, mutta 15 minuuttia myöhemmin olin jo muissa askareissa."

-Miika

 

”Käytän OP-mobiili -sovellusta lähes päivittäin niin pankki, vahvan tunnistautumisen vaativien asioiden hoitamisessa. OP-mobiili -sovellus on minulle erilaisten henkilökohtaisten asioitteni itsenäisesti verraton sekä erittäin saavutettava työkalu toimiessani täysin sokeana asioitteni hoitamiseen.”

-Erkki

”Olen käyttänyt OP-mobiilia VoiceOver-ruudunlukuohjelmalla. Tilien hoito ja laskujen maksaminen on OP-mobiililla erittäin helppoa. Enpä juuri muilla tavoin pankkiasioita enää hoidakaan. Siellä on myös nykyään hyvät vakuutuksiin liittyvät sekä varsinaiset asiakaspalvelut- chat mukaan lukien, joka toimii myös erittäin saavutettavasti. Olen ICT asiantuntijana myös kouluttanut vuosia erilaisten appien käytössä ja senkin suhteen ei ole kuin pelkkää hyvää sanottavaa, koska OP-mobiili oli asiakkaillekin helppo ottaa käyttöön ja ymmärtää sen toimintamahdollisuudet sekä saavutettavuus. Se aina lämmittää vanhankin miehen sydäntä, kun näkövammainen asiakas pystyi mahdollisimman itsenäisesti hoitamaan omat pankkiasiansa. Ehdottomasti 🌟🌟🌟🌟🌟-appi.”

-Hannu

 

”Mielestäni OP ansaitsisi jonkun saavutettavuuspalkinnon. Heillä saavutettavuus on huipussaan, ainakin puhetukea käyttävän, täysin sokean henkilön kohdalla.”

-Marita

 

 

 

Katso videolta, kuinka näppärästi OP-mobiililla voi maksaa laskun ruudunlukijan avulla.