Varmista, että olet syöttänyt kortin tiedot (kortin numero, voimassaoloaika ja turvakoodi) oikein. Turvakoodi eli CVC-numero on kolme numeroa käsittävä numerosarja kortin kääntöpuolella. Voimassaoloaika on kortin etupuolella muodossa kk/vv.
Yhdistelmäkorteissa on debit- ja credit-maksuille omat tietonsa. Varmista, että syötät oikeat tiedot sen mukaan, maksatko ostoksesi suoraan pankkitililtä vai korttiluotolta. Kortti lukkiutuu, jos syötät maksukortin tiedot useasti väärin. Lue miten avaat lukkiutuneen kortin "Kortti on lukittu" -otsikon alta.
OP:n yhdistelmäkorteissa luottokortin numero (credit) on kortin etupuolella.

Luottokortin turvakoodi eli CVC/CVV on kortin kääntöpuolella allekirjoituskentän perässä.
Pankkikortin numero (debit) on kortin kääntöpuolella vasemmassa alareunassa. Heti numerosarjan perässä on pankkikortin turvakoodi eli CVC.

Jos sinulla on uusi maksukortti, päivitä maksutapahtuman yhteydessä uuden kortin tiedot verkkopalveluun. Verkkopalvelu voi tunnistaa aiemmin asioineen asiakkaan ja käyttää automaattisesti vanhan kortin tietoja.
Verkkomaksamisen turvaraja voi estää kortin käytön. Tarkista kortin turvarajat ja muuta niitä helposti OP-mobiilissa tai op.fi-palvelussa. Kirjaudu op.fi-palveluun ja tarkista turvarajat
Myös korttiin liitetyn tilin käyttöraja voi estää kortin käytön, jos olet esimerkiksi tehnyt tililtä suuren maksun tai tilisiirron samana päivänä. Kirjaudu op.fi-palveluun ja tarkista tilin käyttöraja
Epäonnistuiko tunnistautuminen verkkomaksun yhteydessä? Tarkista, että Visa Secure tai Mastercard Identity Check -varmennus onnistuu. Joskus selaimen turva-asetukset, kuten ponnahdusikkunoiden esto tai 3. osapuolen evästeet, voivat estää maksutapahtuman verkossa. Varmista selaimen asetuksista, että sinulla on nämä sallittuna ostoksen ajan. Tarkista tuetut selaimet. Selaimen/sovelluksen koko välimuistin tyhjennys voi myös auttaa mahdollisissa ongelmatilanteissa.
Jos käytät korttia verkossa/sovelluksissa tarvitset OP:n tunnukset. Oston vahvistukseen tarvitaan OP:n tunnukset eli OP-verkkopalvelu tai OP-verkkopankkisopimus ja Mobiiliavain tai Avainlukulista, joilla tehdä vahvistaminen. Ostoissa, jotka tehdään sovelluksissa (puhelimen appissa tai esim. pelikonsolissa) voi yleensä tunnistautua vain Mobiiliavaimella. Jos vahvistus tehdään Avainluvulla, tulee verkkopalvelusopimuksessasi olla oikea maksunlisävahvistusnumero. Lisävahvistusnumeron lisäys onnistuu op.fi-palvelussa ja poisto/muutokset OP:n asiakaspalvelussa tai konttorissa. Numeron pystyt tarkastamaan op.fi-palvelusta oman nimesi alta – Tunnusten hallinta – Lisävahvistuksen puhelinnumero – Tarkista lisävahvistusnumero. Lisätietoa OP:n tunnuksista ja verkkomaksamisessa.
Ostostapahtuma keskeytyi, miten varmistan onnistuiko maksu? Olethan ottanut käyttöön OP-mobiilin ilmoitukset, jolloin saat ilmoituksen kaikista onnistuneista tai epäonnistuneista tapahtumista? Tarvittaessa voit tarkastaa kortin tapahtumista näkyykö maksu tilin tai luoton katevarauksissa. Lisätietoa OP-mobiilin ilmoitusten käyttöönotosta.