Gigantti – samarbetspartner vid skador för hemförsäkringskunder

Gigantti är Pohjola Försäkrings samarbetspartner vid skador i hemmet. Förutom hemförsäkringen är Gigantti vår samarbetspartner också vid skador som hör till resgodsförsäkringen.

Du kan sköta dina ärenden direkt per telefon med Gigantti vid haveriskador på hushållsmaskiner, hemelektronik och datorer. Gigantti sköter skadeanmälan för dig och erbjuder nyttiga kundförmåner till hemförsäkrings- och resgodsförsäkringskunder hos Pohjola Försäkring!

I vilka situationer kan jag kontakta Gigantti?

I följande skadesituationer kan du sköta ditt ärende direkt med Gigantti:

 

Hur kan jag kontakta Gigantti?

Gigantti betjänar Pohjola Försäkrings hemförsäkringskunder på det riksomfattande servicenumret. Tack vare servicenumrets omfattande öppethållningstid får du hjälpen då, när olyckan är framme. Servicenumret är öppet vardagar kl. 9–20 och lördagar kl. 10–16.

Observera att skadehandläggningen endast kan utföras i telefontjänsten och att ingen skadehandläggning görs i butik.

Observera att Gigantti endast betjänar på finska och engelska.

Hur sköts skadan med Gigantti?

Gigantti sköter skadesituationen från början till slut, från skadeanmälan till penningersättning eller anskaffning av ny apparat. Då du kontaktar Gigantti per telefon behöver du inte själv göra skadeanmälan. Gigantti gör skadeanmälan för dig och sänder den till Pohjola Försäkring.

 

Vilka förmåner erbjuder Gigantti?

Gigantti erbjuder förmåner och rabatter för en ny apparat, då du i skadesituationen sköter ärendet direkt med Gigantti. Gigantti uppger de aktuella rabatterna då du kontaktar dem. Giganttis förmåner för Pohjola Försäkrings kunder är till exempel:

 

Är jag berättigad till Giganttis förmåner?

Du kan dra nytta av Giganttis service och förmåner, om du har försäkrat hemmets lösöre med Pohjola Hemförsäkring.

Du har även tillgång till Giganttis tjänster och förmåner om hemelektronik går sönder på en resa och du har skyddat resgodset med Pohjola Resgodsförsäkring.

Dessutom får du tillgång till Giganttis tjänster och förmåner om du är ägarkund i andelsbanken och du har köpt apparaten med OP:s kreditkort som innehåller Produktskydd.

I Pohjola Skadehjälpen finner du noggranna anvisningar för olika skadesituationer