Vid våra bankers kassatjänster sker det många kundmöten. Det ska vara så tryggt som möjligt att sköta ärenden i synnerhet för alla som hör till riskgrupperna. Därför är det viktigt att alla kunder som kan använda exempelvis nätbanken och betalkort använder de här tjänsterna i stället för kontorstjänster.
Kräver ditt ärende ett besök på kontoret?
Vi rekommenderar att du i första hand bokar tid till ett telefon- eller nätmöte. Om ditt ärende trots allt kräver ett besök på kontoret, ska du följa hälsomyndigheternas rekommendationer:
- Använd munskydd.
- Håll ett säkerhetsavstånd på 2 meter.
- Hälsa utan att skaka hand.
Mer information om rekommendationerna finns på THL:s sidor.
Besök kontoret endast om du är helt symtomfri.
Undrar du över bank- eller försäkringsärenden?
Som stöd för våra kunder har vi samlat nyheter och anvisningar om bank- och försäkringsärenden i anslutning till coronaviruset.
Vi har sammanställt en nybörjarguide för alla som inte är så vana vid att använda våra digitala tjänster.
Chatten hjälper dig i tjänsten op.fi och i OP-mobilen. I tjänsten op.fi finns också svar på vanliga frågor.