Palvelumme kehittyvät asiakkaidemme palautteiden avulla

Saamme neljännesvuosittain noin 10 000 spontaania palautetta asiakkailtamme, ja lisäksi saamme lähes 40 000 vastausta palautepyyntöihimme erilaisista asiakaspalvelutilanteista. Palautteiden lukeminen ja palauteaiheiden kehittäminen on meillä lähellä sydäntä. Teemme jatkuvasti töitä sen eteen, että voimme tarjota teille, tärkeille asiakkaillemme, parempia pankki- ja vakuutuspalveluita.

Palautteidenne ansiosta olemme tehneet useita uudistuksia tuotteisiimme ja palveluihimme. Tästä jutusta löydät muutamia esimerkkejä palveluista, joita olemme kehittäneet palautteiden perusteella.

Pankkipalvelut

Uudistetut maksupohjat sujuvoittavat maksamista

Olemme kehittäneet maksupohjia asiakkaiden toiveiden perusteella. Voit jatkossa tallentaa useampia maksupohjia, pidemmillä maksupohjan nimillä ja vähemmillä pakollisilla tiedoilla.

Chat ja OP-mobiilin ilmoitukset tukevat maksamisessa

Kun käytössäsi on OP-mobiilin ilmoitukset, saat mm. aina ilmoituksen epäonnistuneista korttimaksuista ja pääset ilmoitusta painamalla korottamaan turvarajaasi. OP-mobiilissa sinulle aukeaa myös chat, jossa saat apua ja ohjeita kortin turvarajan nostamiseen, jotta maksusi onnistuvat.

Voit tarkistaa korttisi tunnusluvun itse OP-mobiilista tai op.fi-palvelusta

Asiakaspalautteiden pohjalta on tuotu mahdollisuus tarkistaa kortin tunnusluku itse OP-mobiilista tai op.fi-palvelusta. Ennen tätä toiminnallisuutta ainoa mahdollisuus tarkistaa tunnusluku oli tilata joko itsepalvelusta tai asiakaspalvelun kautta postitse kotiin. Tunnusluku löytyy kohdasta kortin asetukset.

Tarkistat kortin tunnusluvun helposti ja maksutta kortin asetuksistasi OP-mobiilista tai op.fi-palvelusta.

Yritysten verkkopalvelu entistä selkeämpi, uusia ominaisuuksia tulossa

Kun kirjaudut yritysten op.fi-palveluun, löydät jatkossa verkkopalvelun etusivulta vaivattomasti käyttöoikeuksiesi mukaiset palvelut. Palvelujen sisältö tai toiminnot eivät muutu. Tavoitteenamme on parantaa eri palveluiden löydettävyyttä sekä yhtenäistää etusivun ulkoasua ja visuaalista ilmettä. Tuomme etusivulle lisää uusia ominaisuuksia keväällä 2023, jotta voit asioida mahdollisimman sujuvasti omien tarpeidesi mukaan.

Yritysten pankkiasiat hoituvat nyt OP-mobiilissa

Marraskuun alusta alkaen sekä henkilökohtaiset että yrityksen pankkiasiat hoituvat OP-mobiilissa – yhdessä sovelluksessa ja samalla tunnuksella kuin ennenkin. Et tarvitse enää OP-yritysmobiilia, vaan voit siirtyä käyttämään pelkästään OP-mobiilia. OP-mobiilissa käytössäsi ovat samat palvelut kuin OP-yritysmobiilissa sekä kattavat henkilöasiakkaan palvelut.

Vakuutuspalvelut

Vakuutuslaskut ja -todistukset kateissa verkkopalvelussa – eipä ole enää!

Julkaisimme alkuvuodesta palvelun, jonka kautta henkilöasiakkaamme pääsevät tarkastelemaan vakuutuslaskuja ja pyytämään maksuaikaa op.fi-palvelussa ja OP-mobiilissa. Uusi palvelu oli kuitenkin vaikea löytää laajan verkkopalveluvalikoimamme joukosta. Myös vakuutustodistusten löytäminen op.fi-palvelusta on joskus ollut hankalaa.
Nostimme palautteiden ansiosta sekä vakuutuslaskujen että -todistusten näkyvyyttä mm. laittamalla linkit Vakuutukset-osion valikkoon, mistä niihin pääsee nyt entistä kätevämmin.

Uusi yhteydenottotapa kiireisille yrittäjille

Yritystoiminnan pyörittäminen voi viedä kaiken huomion ns. virka-aikana, jolloin ei välttämättä ehdi soittelemaan asiakaspalvelun aukioloaikana. Ja vaikka monet vakuutusasiat voi hoitaa kätevästi op.fi-palvelussa mihin aikaan tahansa, niin joitakin asioita on mukava hoitaa asiantuntevan henkilön kanssa. 

Kehitimme uudenlaisen yhteydenottotavan op.fi-palvelun yritysvakuutussivuille, missä voi jättää asiantuntijallemme yhteydenottopyynnön sivun alalaitaan ilmestyvän lomakkeen kautta. Lomakkeessa voi kertoa asiasta perustiedot, jolloin asiantuntijamme voi perehtyä asiaan jo ennen yhteydenottoa.

Apua erilaisiin vahingon hoitoon liittyviin tilanteisiin

Vahinkotilanteet ovat usein yllättäviä, eikä niistä usein ole ennestään kokemusta. Kehitimme henkilöasiakkaillemme palvelun, joka opastaa vahingon sattuessa ja aiemmin ilmoitetun vahingon hoitamisessa. Enää ei tarvitse arpoa, pitääkö lisäkuluista tehdä uusi vahinkoilmoitus vai miten täytyy toimia korvauksen hakemisessa ja milloin vahinkokumppanimme ovat apuna.

Uudella palvelulla on jo noin 10 000 käyttäjää kuukausittain. Myös Pohjola Vahinkoavusta saat helposti apua erilaisiin vahinkoihin. Vahinkoavun löydät osoitteesta vahinkoapu.pohjola.fi ja OP-mobiili-sovelluksesta.

Haluatko lukea lisää palautteista?

Edellisestä uutisestamme löydät lisätietoa palveluista, joita olemme aiemmin kehittäneet saamiemme palautteiden perusteella.