OP Kaakkois-Suomi perustaa uuden asiakaspalveluyksikön

OP Kaakkois-Suomi vahvistaa toimialueensa elinvoimaisuutta ja perustaa uuden asiakaspalveluyksikön, jossa työskentelee 21 henkilöä. Tätä varten asiakaspalveluun on palkattu 17 uutta työntekijää. Asiakaspalveluyksikkö palvelee asiakkaita 1.11.2025 alkaen.

Uudistuksen taustalla on asiakaskohtaamisten voimakas lisääntyminen puhelin- ja verkkokanavissa. Haluamme varmistaa, että asiakkaat saavat palvelua siellä, missä sille on eniten kysyntää.

Panostamalla paikallisen asiakaspalvelun laajentamiseen OP Kaakkois-Suomi haluaa kehittää asiakaskokemusta ja vahvistaa kykyään palvella asiakkaitaan entistä sujuvammin. 

- Jatkossa esimerkiksi puhelinpalvelu ja verkkoviesteihin vastaaminen hoidetaan paikallisesti OP Kaakkois-Suomen omien osaajien toimesta. Meille on tärkeää olla asiakkaidemme tavoitettavissa, ja haluammekin parantaa asiantuntijoidemme saavutettavuutta. Vaikka valtaosa asioista hoidetaan nykyään verkossa, monet asiakkaistamme arvostavat sitä, että meiltä tavoittaa pankin asiantuntijan, joka voi auttaa asiassa eteenpäin, kertoo varatoimitusjohtaja Paula Arminen-Peltonen.

Hoidamme puhelimessa ja verkkoviesteillä sekä henkilö- että yritysasiakkaiden, esimerkiksi maksamiseen, sijoituksiin tai lainoihin, liittyviä asioita. Vuoden 2026 aikana myös chat-palvelu siirtyy paikallisesti hoidettavaksi. Tämä tulee sujuvoittamaan asiakkaiden palvelua ja muutoksen myötä pankki pystyy tarjoamaan asiakkailleen myös erikoistuneempaa osaamista ja kokonaisvaltaisempaa palvelua kaikissa pankkiasioissa. Muutos mahdollistaa myös henkilöstölle uudenlaisia urapolkuja ja osaamisen kehittämistä.

Lisätiedot    
Paula Arminen-Peltonen, varatoimitusjohtaja, OP Kaakkois-Suomi
Puh. 010 258 5606, paula.arminen-peltonen@op.fi