Pankkipalvelut
Olemme tuoneet kevään aikana käyttöön useita maksamista helpottavia palveluita ja ominaisuuksia, joita asiakkaamme ovat toivoneet.
Voit nyt ottaa käyttöösi Google Payn
Google Pay on nopea ja turvallinen tapa maksaa kassalla tai verkossa Android-laitteella.
Saat OP-mobiilin ilmoitukset nyt reaaliajassa
Saat push-ilmoituksen saapuneesta e-laskusta aiempaa reaaliaikaisemmin. Lisäksi saat ilmoituksen, mikäli e-laskua ei ole hyväksytty sen eräpäivänä.
Ilmoitukset saapuvat reaaliajassa vuorokaudenajasta ja aikavyöhykkeestä riippumatta. Voit rajoittaa niiden saapumista esimerkiksi öisin helposti oman puhelimesi asetuksissa.
Tutustu OP-mobiilin ilmoituksiin
Uusi maksupohja sujuvoittaa maksujen tekemistä
Uuden maksupohjan avulla voit tehdä uuden maksun vanhan maksun pohjalta.
Voit nyt tehdä ulkomaanmaksuja myös OP-mobiilissa
OP-mobiilissa voit tehdä nyt myös ulkomaanmaksuja, eli maksuja euroalueen ulkopuolelle ja muussa valuutassa kuin eurossa. Aiemmin ulkomaanmaksuja oli mahdollista tehdä vain op.fi-palvelussa. Ulkomaanmaksuja tehdään samalla tavalla kuin muitakin maksuja, eli uusi maksu -toiminnolla.
Lue lisää ulkomaille maksamisesta
Lähetä muistutuslasku verkkolaskuna OP-mobiilissa
Voit nyt lähettää myös muistutuslaskun verkkolaskuna OP-mobiilin laskutuspalvelussa. Lisäksi voit lyhentää laskun maksuaikaa.
Lue lisää laskutuksesta OP-mobiilissa
Vakuutuspalvelut
Puhelinvalikon parannus
Palvelemme asiakkaitamme digitaalisten palveluiden lisäksi laajasti myös puhelinpalvelussamme 0303 0303. Puhelinpalveluiden laajuuden vuoksi, on joskus voinut olla vaikea tehdä valikossa oikea valinta. Jotta soittaja pääsee mahdollisimman helposti keskustelemaan oikean asiantuntijan kanssa, uudistimme syksyllä 2021 ja alkuvuodesta 2022 puhelinvalikkoamme aiempaa helpommaksi.
Vahinkokumppani auttaa vahingon sattuessa – mutta ketkä ovat vahinkokumppaneita ja mistä saat lisätietoa heistä
Vahinkoasian saat usein hoidettua helpoimmin vahinkokumppanimme kanssa, esimerkiksi korjaamomestari auttaa ajoneuvovahingoissa ja terveysmestari silloin kun terveysasiat huolestuttavat.
Lisäsimme mm. markkinointitoimenpiteitä ja vahinkokumppaneista kertovan artikkelin op.fi-palveluun. Lisäksi Pohjola Vahinkoavun ohjeissa on kattavasti tietoa eri vahinkojen kumppanipalveluista. Vahinkoapu löytyy osoitteesta vahinkoapu.pohjola.fi sekä OP-mobiili- ja OP-yritysmobiili-sovelluksista.
Tutustu Pohjola Vakuutuksen vahinkokumppaneihin
Kotivakuutuksen sisältö tutummaksi
Erilaiset kodin vahingot ovat hyvin yleisiä, mutta joskus vahinkotilanteessa tulee ilmi, että vakuutuksenottaja ei täysin tunne mitä kaikkea kotivakuutus korvaa ja minkälaisia huomioitavia ehtoja korvauksiin liittyy.
Ymmärrämme hyvin, että vakuutusehtojen lukeminen iltalukemisena ei ole kaikista hauskinta, joten kehitimme kotivakuutusta tutummaksi tekevän kodin riskitestin. Sen avulla kotivakuutus ja riskien ennaltaehkäisy tulevat tutummaksi ja lisäksi jokainen testin tekijä saa itsestänsä vahinkotyypin. Oletko sinä kenties Viisas Varautuja tai Unelmoiva Unohtelija?
Testaa miten hyvin tunnet kodin vaaran paikat ja Pohjola Kotivakuutuksen
Vakuutuslaskut ja maksuajan pyytäminen
Joskus vakuutuslaskut koostuvat useista eri vakuutuksista ja niitä voidaan maksaa osittain OP-bonuksilla. Paperiset vakuutuslaskut voivat kadota ja verkkopankista niiden kaivelu voi olla hankalaa. Siksi kehitimme henkilöasiakkaillemme op.fi-palveluun ja OP-mobiiliin palvelun, missä vakuutuslaskuja voi selata viimeisen 3 vuoden ajalta ja niiden sisältö on helpommin luettavassa muodossa. Saman palvelun kautta voi myös pyytää vakuutuslaskuille lisää maksuaikaa, jos joskus laskua ei voikaan maksaa eräpäivänä. Näin vakuutuslaskuihin saa helposti apua verkossa 24/7, ilman jonottamista asiakaspalveluun.
Vauvan henkilötunnuksen ilmoittaminen
Syntyvälle vauvalle otettuun Terveysvakuutukseen tulee ilmoittaa vauvan henkilötunnus hänen synnyttyään. Syntymän jälkeen kaikki huomio on tietenkin uudessa perheenjäsenessä, eikä vakuutusasioissa. Henkilötunnuksen puuttuminen huomataankin usein, kun ensimmäistä kertaa on haettu korvausta lapsen sairauskuluista, ja tämä hidastaa korvausten käsittelyä. Korvaushakemuksen käsittelyn nopeuttamiseksi kehitimme op.fi-palveluun toiminnallisuuden, joka muistuttaa vauvan henkilötunnuksen lisäämisestä vauvan syntymän jälkeen.