Hyödynnämme asiakkaidemme palautteita palvelujen kehittämisessä

OP Ryhmä saa vuosittain valtavasti palautetta eri kanavissa. Palautteet ovat elintärkeitä meille, koska niiden avulla voimme kehittää palveluitamme juuri sellaisiksi, joita asiakkaamme toivovat. Käsittelemme kaikki palautteet ja huomioimme ne palvelujemme kehittämisessä. Kiitos, kun annat meille palautetta! Lue mitä palveluja olemme tänä vuonna kehittäneet palautteen perusteella.

Pankkipalvelut

Olemme tuoneet kevään aikana käyttöön useita maksamista helpottavia palveluita ja ominaisuuksia, joita asiakkaamme ovat toivoneet.

Voit nyt ottaa käyttöösi Google Payn

Google Pay on nopea ja turvallinen tapa maksaa kassalla tai verkossa Android-laitteella.

Tutustu Google Payihin

Saat OP-mobiilin ilmoitukset nyt reaaliajassa

Saat push-ilmoituksen saapuneesta e-laskusta aiempaa reaaliaikaisemmin. Lisäksi saat ilmoituksen, mikäli e-laskua ei ole hyväksytty sen eräpäivänä.

Ilmoitukset saapuvat reaaliajassa vuorokaudenajasta ja aikavyöhykkeestä riippumatta. Voit rajoittaa niiden saapumista esimerkiksi öisin helposti oman puhelimesi asetuksissa.

Näin e-lasku toimii

Tutustu OP-mobiilin ilmoituksiin

Uusi maksupohja sujuvoittaa maksujen tekemistä

Uuden maksupohjan avulla voit tehdä uuden maksun vanhan maksun pohjalta.

Kirjaudu ja tee maksupohja

Voit nyt tehdä ulkomaanmaksuja myös OP-mobiilissa

OP-mobiilissa ja OP-yritysmobiilissa voit tehdä nyt myös ulkomaanmaksuja, eli maksuja euroalueen ulkopuolelle ja muussa valuutassa kuin eurossa. Aiemmin ulkomaanmaksuja oli mahdollista tehdä vain op.fi-palvelussa. Ulkomaanmaksuja tehdään samalla tavalla kuin muitakin maksuja, eli uusi maksu -toiminnolla.

Tutustu OP-mobiiliin

Tutustu OP-yritysmobiiliin

Lue lisää ulkomaille maksamisesta

Lähetä muistutuslasku verkkolaskuna OP-yritysmobiilissa

Voit nyt lähettää myös muistutuslaskun verkkolaskuna OP-yritysmobiilin laskutuspalvelussa. Lisäksi voit lyhentää laskun maksuaikaa.

Lue lisää laskutuksesta OP-yritysmobiilissa

Vakuutuspalvelut

Puhelinvalikon parannus

Palvelemme asiakkaitamme digitaalisten palveluiden lisäksi laajasti myös puhelinpalvelussamme 0303 0303. Puhelinpalveluiden laajuuden vuoksi, on joskus voinut olla vaikea tehdä valikossa oikea valinta. Jotta soittaja pääsee mahdollisimman helposti keskustelemaan oikean asiantuntijan kanssa, uudistimme syksyllä 2021 ja alkuvuodesta 2022 puhelinvalikkoamme aiempaa helpommaksi.

Vahinkokumppani auttaa vahingon sattuessa – mutta ketkä ovat vahinkokumppaneita ja mistä saat lisätietoa heistä

Vahinkoasian saat usein hoidettua helpoimmin vahinkokumppanimme kanssa, esimerkiksi korjaamomestari auttaa ajoneuvovahingoissa ja terveysmestari silloin kun terveysasiat huolestuttavat.

Lisäsimme mm. markkinointitoimenpiteitä ja vahinkokumppaneista kertovan artikkelin op.fi-palveluun. Lisäksi Pohjola Vahinkoavun ohjeissa on kattavasti tietoa eri vahinkojen kumppanipalveluista. Vahinkoapu löytyy osoitteesta vahinkoapu.pohjola.fi sekä OP-mobiili- ja OP-yritysmobiili-sovelluksista.

Tutustu Pohjola Vakuutuksen vahinkokumppaneihin

Tutustu Pohjola Vahinkoapuun

Kotivakuutuksen sisältö tutummaksi

Erilaiset kodin vahingot ovat hyvin yleisiä, mutta joskus vahinkotilanteessa tulee ilmi, että vakuutuksenottaja ei täysin tunne mitä kaikkea kotivakuutus korvaa ja minkälaisia huomioitavia ehtoja korvauksiin liittyy.

Ymmärrämme hyvin, että vakuutusehtojen lukeminen iltalukemisena ei ole kaikista hauskinta, joten kehitimme kotivakuutusta tutummaksi tekevän kodin riskitestin. Sen avulla kotivakuutus ja riskien ennaltaehkäisy tulevat tutummaksi ja lisäksi jokainen testin tekijä saa itsestänsä vahinkotyypin. Oletko sinä kenties Viisas Varautuja tai Unelmoiva Unohtelija?

Testaa miten hyvin tunnet kodin vaaran paikat ja Pohjola Kotivakuutuksen

Vakuutuslaskut ja maksuajan pyytäminen

Joskus vakuutuslaskut koostuvat useista eri vakuutuksista ja niitä voidaan maksaa osittain OP-bonuksilla. Paperiset vakuutuslaskut voivat kadota ja verkkopankista niiden kaivelu voi olla hankalaa. Siksi kehitimme henkilöasiakkaillemme op.fi-palveluun ja OP-mobiiliin palvelun, missä vakuutuslaskuja voi selata viimeisen 3 vuoden ajalta ja niiden sisältö on helpommin luettavassa muodossa. Saman palvelun kautta voi myös pyytää vakuutuslaskuille lisää maksuaikaa, jos joskus laskua ei voikaan maksaa eräpäivänä. Näin vakuutuslaskuihin saa helposti apua verkossa 24/7, ilman jonottamista asiakaspalveluun.

Lue lisää uudesta palvelusta

Vauvan henkilötunnuksen ilmoittaminen

Syntyvälle vauvalle otettuun Terveysvakuutukseen tulee ilmoittaa vauvan henkilötunnus hänen synnyttyään. Syntymän jälkeen kaikki huomio on tietenkin uudessa perheenjäsenessä, eikä vakuutusasioissa. Henkilötunnuksen puuttuminen huomataankin usein, kun ensimmäistä kertaa on haettu korvausta lapsen sairauskuluista, ja tämä hidastaa korvausten käsittelyä. Korvaushakemuksen käsittelyn nopeuttamiseksi kehitimme op.fi-palveluun toiminnallisuuden, joka muistuttaa vauvan henkilötunnuksen lisäämisestä vauvan syntymän jälkeen.

Voit antaa meille palautetta kaikista palveluistamme täällä