OP:n pankkiasiakkaana voit jatkossa tunnistautua sähköisesti, kun soitat vakuutusasioissa asiakaspalveluumme

Tunnistautuminen tulee käyttöön OP-Henkivakuutuksen puhelinpalvelussa 22.4.2024 ja Pohjola Vakuutuksen puhelinpalvelussa 25.4.2024. Tunnistautuminen tapahtuu samalla tavalla kuin soittaessasi pankkiasioissa OP:n puhelinpalveluun.

Tunnistautuminen on alkuun mahdollista näissä palvelunumeroissa:
  • 010 253 6100 OP-Henkivakuutus
  • 0303 0303 Pohjola Vakuutuksen vakuutus- ja korvauspalvelut
  • 0100 5335 Pohjola Vakuutuksen lakisääteisten vakuutusten vakuutus- ja korvauspalvelut
  • 0304 0506 ammattiliikenteen vakuutus- ja korvauspalvelut (A-Vakuutus-palvelut)

Tunnistautuminen tulee vaiheittain käyttöön muissa OP-Henkivakuutuksen ja Pohjola Vakuutuksen palvelunumeroissa ja asiantuntijoiden suorissa 010-numeroissa.

Tunnistautumista tarjotaan OP:n pankkiasiakkaille jonottamisen aikana, joten varauduthan ottamalla OP:n tunnukset esille ennen kuin aloitat soittamisen. Saat ohjeet tunnistautumiseen jonotuksen aikana. Tunnistautuminen on mahdollista sekä henkilö- että yritysasiakkaille, ja sen voi tehdä myös puhelun aikana.

Tunnistautuminen lisää turvallisuutta erityisesti silloin, kun saat puhelun pankki- tai vakuutusasioista.  Jos saat vakuutuksiin liittyvän puhelun Pohjola Vakuutuksesta tai OP-Henkivakuutuksesta, voit jatkossa varmistaa puhelun OP-mobiilissa tai OP-yritysmobiilissa.