Tehokkuutta ja nopeutta yritysasiakkaidemme tapaturmailmoittamiseen Pohjola Vahinkoilmoittamisen API-ratkaisun avulla

Työ- ja vapaa-ajan tapaturmavakuutusasiakkaamme voivat nyt luoda yhteyden vahinkokäsittelyymme omista järjestelmistään turvallisesti ja reaaliaikaisesti. Palvelu on kehitetty suurten tai keskisuurten yritysasiakkaidemme tarpeisiin.

Vahinkoilmoittamisen ohjelmointirajapinnan eli API-ratkaisun avulla yritykset voivat käynnistää tapaturmailmoittamisen suoraan omista järjestelmistään, ilman kirjautumista op.fi-palveluun tai op.fin käyttövaltuushallintaa.   

Rajapinnat pohjautuvat tiedostomuotoon nykyaikaisiin REST-rajapintoihin, jotka ovat helppo integroida lukuisiin eri järjestelmiin, kuten esimerkiksi yritysten käytössä oleviin HR- tai työturvallisuusjärjestelmiin.

Pohjola Vahinkoilmoittamisen API-ratkaisun julkaisualustana toimii OP-Developer-sivusto, jossa esitellään perustoiminnallisuudet sekä tekniset rajapintakuvaukset. Sivustolta löytyy myös ohjeet rajapinnan testaamiseen testiympäristössä. Useimmiten palvelun käyttöönoton tekee yrityksen järjestelmien palveluntuottaja.

Vahinkoilmoittamisen API-ratkaisun kautta on mahdollista ilmoittaa tällä hetkellä työ- ja vapaa-ajan tapaturmista. Tarjoamme myöhemmin vahinkojen hoitoa API-ratkaisun kautta Pohjola Vakuutuksen muihin vakuutustuotteisiin.