OP Pohjois-Hämeen omistaja-asiakkaat pääsivät vaikuttamaan oman alueensa vastuullisuustekoihin

OP Pohjois-Häme kysyi tänäkin syksynä omistaja-asiakkailtaan, millaisia vastuullisuustekoja osuuspankin tulisi toteuttaa. Pankin omistaja-asiakkaat valitsivat tärkeimmiksi teemoiksi lasten ja nuorten harrastustoiminnan tukemisen ja senioreiden opastamisen turvallisessa digiasioinnissa. Kolmatta kertaa järjestettyyn valtakunnalliseen kyselyyn osuuspankit saivat yhteensä lähes 49 000 vastausta.

Kaikkien aikojen tekoja -kyselyn tavoitteena on osallistaa osuuspankin omistaja-asiakkaat vaikuttamaan oman osuuspankin vastuullisuustyöhön ja sitä kautta toimialueen tulevaisuuteen. Kysely toteutettiin OP Mediassa 18.9.–29.10.2023, ja osuuspankki hyödyntää sen tuloksia päätöksenteossaan.

–  Myös viime syksynä omistaja-asiakkaamme nostivat lasten ja nuorten harrastustoiminnan tukemisen tärkeäksi teemaksi, ja olemmekin tänä vuonna tavoittaneet jo yli 1700 paikallista lasta ja nuorta tukemamme harrastustoiminnan kautta. Tulemme myös jatkossa kiinnittämään erityistä huomiota lasten ja nuorten harrastustoiminnan tukemiseen, kertoo OP Pohjois-Hämeen toimitusjohtaja Pertti Pyykkö.

–  Tänä vuonna vastauksissa korostui aikaisempia vuosia enemmän senioreiden opastaminen turvallisessa digiasioinnissa, ja tulemme jatkamaan asiakkaiden aktiivista opastamista henkilökohtaisissa tapaamisissa ja järjestämään digiopastustilaisuuksia, jatkaa Pertti Pyykkö.

–  Kaikkien aikojen teot tuovat OP Pohjois-Hämeen vastuullisuusohjelmaa eläväksi. Haluamme OP Pohjois-Hämeessä tietää, mikä omistaja-asiakkaillemme on tärkeää ja millaiseen vastuullisuustyöhön meidän tulisi erityisesti panostaa, kertoo Pertti Pyykkö.

Valtakunnallisesti osuuspankkien yhteiseen Kaikkien aikojen tekoja -kyselyyn vastasi lähes 49 000 henkilöä, joista 318 oli OP Pohjois-Hämeen omistaja-asiakkaiden vastauksia. Vastausten pohjalta osuuspankit toteuttavat eri puolilla Suomea mm. taloustaito-opetusta, tukevat nuorten työllistymistä ja järjestävät digitaalisen asioinnin opastuksia.

Kukin osuuspankki hyödyntää kyselyn tuloksia päätöksenteossaan. Voit seurata vastuullisuustekoja esimerkiksi OP Pohjois-Hämeen sosiaalisen median kanavissa.