Pivo - Siirto

Siirto-maksu

Maksa kaverille tai verkkokaupassa pelkällä puhelinnumerolla – reaaliaikaisesti
1

Raha liikkuu tililtä toiselle sekunneissa

Siirto-järjestelmän avulla raha siirtyy välittömästi OP:n ja Nordean välillä kellonajasta ja viikonpäivästä riippumatta.

2

Tarvitset vain vastaanottajan puhelinnumeron

Maksua tehdessäsi syötät puhelinnumeron tilinumeron sijaan. Tilinumeroa ei siis tarvitse tietää.

3

Turvallinen käyttää

Siirto on suomalainen maksujärjestelmä, jonka kaikki käyttäjät on vahvasti tunnistettu.

4

Maksat näppärästi myös useimmissa verkkokaupoissa

Siirto-maksutavan tunnistat verkkokaupassa oranssista Siirto-logosta muiden maksutapojen joukossa.

Ota Siirto-maksu käyttöön OP-mobiilissa tai Pivossa

OP:n asiakkaana voit ottaa Siirron käyttöösi OP-mobiilissa ja Pivossa. Sinun ei tarvitse olla täysi-ikäinen – riittää, että sinulla on omat verkkopalvelutunnukset ja älypuhelin.

Jos et ole vielä OP:n asiakas, ota käyttöön Pivo. Pivolla voit maksaa kaverille ja verkossa riippumatta siitä, minkä pankin asiakas olet.

Maksa kaverille tai verkkokaupassa pelkällä puhelinnumerolla – reaaliaikaisesti

Siirto on suomalainen mobiilimaksujärjestelmä, jonka avulla raha liikkuu ilman viivettä eri pankkien välillä. Siirto toimii OP:n ja Nordean asiakkailla OP-mobiilissa, Pivossa tai Nordean Siirto-sovelluksessa. OP:n asiakkaat voivat ottaa sen käyttöön OP-mobiilissa ja Pivossa.

Siirto-sovelluksilla on kätevää maksaa kaverille

Jaa lounaskulut kaverin kanssa, maksa kirppariostoksesi, hanki kimppalahja syntymäpäiväsankarille tai siirrä rahaa puolisolle ilman tilinumeroita ja pankkitunnuksia.

Siirto-sovelluksilla voit siirtää rahaa reaaliaikaisesti puhelinnumeron perusteella. Maksua tehdessäsi syötät puhelinnumeron tilinumeron sijaan. Vastaavasti voit myös tehdä maksupyynnön pelkän puhelinnumeron avulla.

Siirto-sovelluksilla maksat helposti ja turvallisesti myös verkkokaupoissa

Siirto-sovelluksilla voit maksaa myös useissa verkkokaupoissa. Verkossa maksaminen on helppoa: valitse kassalla maksutavaksi Siirto, syötä puhelinnumerosi sille varattuun kenttään ja hyväksy maksu käyttämässäsi sovelluksessa.

Siirto on myös turvallinen maksutapa: sinun ei tarvitse syöttää esimerkiksi luottokortin tietoja verkkokauppaan, vaan maksu hyväksytään omassa sovelluksessasi.

Siirto-maksutavan tunnistat verkkokaupassa oranssista Siirto-logosta muiden maksutapojen joukossa.

Mikä on Siirto?

Siirto on suomalainen mobiilimaksujärjestelmä, jonka avulla raha liikkuu asiakkaalta toiselle ilman viivettä eri pankkien välillä. Maksajan ei tarvitse tietää vastaanottajan tilinumeroa, vaan raha liikkuu tililtä toiselle puhelinnumeron perusteella.

Siirto toimii OP:n ja Nordean asiakkailla. Siirron voi ottaa käyttöön Pivossa, OP-mobiilissa tai Nordean Siirto-sovelluksessa.

Kenelle voin siirtää rahaa Siirto-maksulla?

Siirto-maksuja voivat tehdä ja vastaanottaa kaikki OP:n ja Nordean asiakkaat, joilla on käytössään jokin Siirto-maksuihin soveltuva mobiilisovellus (Pivo, OP-mobiili tai Nordean Siirto).

Milloin tekemäni maksu on perillä?

Siirto-maksut ovat perillä aina heti - viikonpäivästä tai kellonajasta riippumatta.

Maksaako Siirto-maksun tekeminen tai vastaanottaminen?

Siirto-maksujen tekeminen ja vastaanottaminen ovat ilmaisia henkilöasiakkaillemme.

Mistä tiedän, käyttääkö vastaanottaja Siirto-maksuja?

Kun valitset maksun vastaanottajan, käyttämäsi sovellus tarkastaa onko vastaanottajalla Siirto-maksut käytössä.
 
Pivo: Jos vastaanottajalla ei ole Siirto-maksuja käytössä, mutta hän käyttää Pivoa, Pivo tekee maksun ns. tavallisena kaverimaksuna. Nämä maksut ovat perillä 1–2 pankkipäivän kuluessa. Mikäli vastaanottajalla ei ole Siirtoa tai Pivoa käytössä, Pivo ilmoittaa tästä.
 
OP-mobiili: Jos vastaanottajalla ei ole Siirto-maksuja käytössä, avautuu OP-mobiiliin näkymä, josta voit lähettää hänelle pyynnön ottaa Siirto käyttöön.

Kuinka suuren summan voin lähettää?

500 € 24 h aikana tai 15 000 € 12 kk:n aikana.

Mille tilille Siirto-maksut saapuvat ja miltä tililtä ne lähtevät? Voinko vaihtaa tiliä?

Voit päättää itse tilin, joka toimii sekä maksuja vastaanottavana että lähettävänä tilinä.
 
Pivo: voit tarkastella ja muuttaa tiliä Maksuvälineet-osiossa.
 
OP-mobiili: voit tarkastella ja muuttaa tiliä Muut-valikosta. 

Mitä tarvitsen, jotta voin tehdä Siirto-maksuja?

Jos haluat ottaa Siirron käyttöön Pivossa tai OP-mobiilissa, tarvitset:
 
  • Älypuhelimen tai tabletin
  • Verkkopalvelutunnukset
  • Puhelinnumeron
  • Käyttötilin
Siirtoa voivat käyttää OP:n ja Nordean asiakkaat.

Mistä voin tarkastella tekemiäni Siirto-maksuja?

Pivo: voit tarkastella kaikkia Pivolla tekemiäsi maksuja Pivon maksuhistoriassa. Maksuhistoriaan pääset pyyhkäisemällä Pivon päänäkymässä oikealle tai painamalla Pivon päänäkymän yläreunassa olevaa listaikonia.
 
OP-mobiili: voit tarkastella OP-mobiililla tekemiäsi Siirto-maksuja Muut-valikosta. 

Mikä on maksupyyntö?

Jos haluat jonkun maksavan sinulle tietyn summan, voit lähettää hänelle maksupyynnön.
 
Maksupyyntö lähetetään samasta näkymästä kuin maksu vaihtamalla Maksa-valinta Pyydä-valinnaksi.
 
Vastaanottaja saa pyynnöstä ilmoituksen ja lähettäjä näkee käyttämästään sovelluksesta, kun pyyntö on hyväksytty.

Voinko perua lähettämäni Siirto-maksun?

Siirto-maksua ei voi peruuttaa.

Mitä teen, jos hukkaan puhelimeni?

Pivolla tai OP-mobiililla ei voi tehdä maksuja ilman kirjautumista. Siirto-maksujen sulkeminen ei siis ole välttämätöntä, jos verkkopalvelutunnuksesi, OP-mobiilissa käytettävä Mobiiliavain-PIN tai Pivon pääsykoodi eivät ole joutuneet vääriin käsiin.
 
Siirto-maksut voi kuitenkin sulkea soittamalla Netsin sulkupalveluun (020 333, 24 h). 
 
OP:n verkkopalvelutunnukset voi sulkea soittamalla OP Sulkupalveluun (0100 0555, 24 h).

Etsitkö tietoa Siirto-maksuista Pivossa?

Siirto-palvelun mahdollistaa Automatia ja Siirto-maksun tarjoaa OP Asiakaspalvelut Oy.