Muutitko Suomeen ja haluaisit asiakkaaksemme?

Aloita pankkipalveluiden avaaminen täyttämällä alla oleva lomake. Lomakkeella toimitat vaadittavia tietoja ennen tapaamista konttorissa. Lomakkeen täyttämisen jälkeen olemme sinuun puhelimitse yhteydessä. Näin pystymme valmistautumaan tapaamiseen paremmin ja pääset asiakkaaksemme nopeammin. Varsinainen asiakkuus haetaan ja avataan konttorilla.

Pankkipalveluista veloitettavat palvelumaksut, kulut ja palkkiot löydät täältä

 

Mitä tarvitset ennen lomakkeen lähettämistä?

  • Suomalaisen henkilötunnuksen: hae suomalaista henkilötunnusta rekisteröimällä henkilötietosi ja osoitteesi Suomen viranomaisille. Voit rekisteröityä esimerkiksi Digi- ja väestöviraston palvelupaikoissa, maahanmuuttovirastossa tai Verohallinnon toimipisteessä.
  • Suomalaisen osoitteen tulee olla rekisteröitynä Digi- ja väestövirastolla. Osoitteen päivittymisessä saattaa olla viivettä, joten täytä lomake vasta sitten, kun olet saanut vahvistuksen, että osoitetietosi on rekisteröity.
  • Oleskeluluvan, jos olet saapunut Suomeen EU:n ulkopuolelta. Jos olet EU:n kansalainen, sinun pitää rekisteröidä oleskeluoikeutesi Suomessa.
  • Voimassa olevan henkilöllisyystodistuksen: passi, Suomen viranomaisen 1.3.1999 jälkeen myöntämä henkilökortti sekä ETA-valtion, Sveitsin tai San Marinon viranomaisen myöntämä henkilötodistus, joka kelpaa myös matkustusasiakirjaksi. Henkilöllisyystodistuksesi tulee olla ehjä ja sinut tulee tunnistaa kuvasta helposti.
  • Sinun pitää olla täysi-ikäinen.
  • Tarvitsemme kopion henkilöllisyystodistuksestasi. Se voi olla kopio ulkomaalaisesta tai suomalaisesta passista tai suomalaisesta henkilökortista. Oleskelulupa ei kelpaa henkilöllisyystodistukseksi pankkipalveluiden avaamiseen. Jos liität ulkomaalaisen passin tai henkilökortin, lisää myös todistus suomalaisesta henkilötunnuksesta, eli oleskelulupa, ote väestötietojärjestelmästä tai Verohallinnon Suomessa tilapäisesti oleskelevan ulkomaalaisen rekisteröinti-ilmoitus.
  • Jos olet tullut töihin tai opiskelemaan, tarvitsemme todisteen myös siitä. Muita syitä saapua Suomeen voi olla esimerkiksi perheside Suomeen tai paluumuutto. Varmistathan, että liitteet ovat joko suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi.
  • Kysymme sinulta rahojen alkuperää. Tämä on pankin velvollisuus käteisen tallettamisen ja tilisiirron yhteydessä. Tähän tarvitsemme liitteen esimerkiksi nykyisen pankin tilitapahtumista kolmen kuukauden ajalta, kuitista tai kauppakirjasta.
  • Liitteinä laittamasi kopiot voivat olla esimerkiksi puhelimella otettuja kuvia alkuperäisistä dokumenteista. Sallitut tiedostomuodot ovat pdf, jpg, jpeg ja png. Pdf:t eivät saa sisältää linkkejä. Yhden tiedoston koko saa olla enintään 1 megatavu (Mt). Tarkista, että kuvassa näkyvät tiedot ovat luettavissa.
  • Täytä lomake huolella. Kun olemme vastaanottaneet antamasi tiedot, soitamme sinulle kymmenen arkipäivän kuluessa ja sovimme ajan tapaamiselle konttorille. Konttorilla keskustelemme tarpeistasi. Jos pyydämme sinulta lisätietoja, lähetä ne alla olevan Lähetä lisätietoja -linkin kautta.

Lisätietojen lähettäminen

Jos pyydämme sinua lähettämään lisätietoja koskien täyttämääsi lomaketta, käytä alla olevaa linkkiä.

Lähetä lisätietoja

Mitä teen, jos en voi täyttää lomaketta verkossa?

Varaa aika konttorille ja tuo mukanasi vaadittavat lomakkeet täytettynä ja tulostettuna.

 

Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä saat osuuspankin asiakasrekisterin tietosuojaselosteesta.

Tutustu tietosuojaselosteeseen