Muutitko Suomeen ja haluaisit asiakkaaksemme? Osallistu pilottiin

Pilotissa täytät lomakkeen, jolla toimitat vaadittavia tietoja ennen tapaamista konttorissa. Näin pystymme valmistautumaan tapaamiseen paremmin ja pääset asiakkaaksemme nopeammin. Varsinainen asiakkuus haetaan ja avataan konttorilla.

Voit osallistua pilottiin, jos haluat asiakkaaksi johonkin näistä pankeista: OP Uusimaa, OP Tampere, OP Oulu, OP Turun Seutu tai OP Pohjois-Savo.

Valitettavasti palvelu on ruuhkautunut kasvaneiden hakemusmäärien vuoksi ja käsittelyajat voivat olla luvattua pidempiä.

Mitä tarvitset ennen lomakkeen lähettämistä?

  • Suomalaisen henkilötunnuksen: hae suomalaista henkilötunnusta rekisteröimällä henkilötietosi ja osoitteesi Suomen viranomaisille. Voit rekisteröityä esimerkiksi Digi- ja väestöviraston palvelupaikoissa, maahanmuuttovirastossa tai Verohallinnon toimipisteessä.
  • Suomalaisen osoitteen tulee olla rekisteröitynä Digi- ja väestövirastolla. Osoitteen päivittymisessä saattaa olla viivettä, joten täytä lomake vasta sitten, kun olet saanut vahvistuksen, että osoitetietosi on rekisteröity.
  • Oleskeluluvan, jos olet saapunut Suomeen EU:n ulkopuolelta. Jos olet EU:n kansalainen, sinun pitää rekisteröidä oleskeluoikeutesi Suomessa.
  • Voimassa olevan henkilöllisyystodistuksen: passi, Suomen viranomaisen 1.3.1999 jälkeen myöntämä henkilökortti sekä ETA-valtion, Sveitsin tai San Marinon viranomaisen myöntämä henkilötodistus, joka kelpaa myös matkustusasiakirjaksi. Henkilöllisyystodistuksesi tulee olla ehjä ja sinut tulee tunnistaa kuvasta helposti.
  • Sinun pitää olla täysi-ikäinen.
  • Tarvitsemme kopion henkilöllisyystodistuksestasi. Se voi olla kopio ulkomaalaisesta tai suomalaisesta passista tai suomalaisesta henkilökortista. Oleskelulupa ei kelpaa henkilöllisyystodistukseksi pankkipalveluiden avaamiseen. Jos liität ulkomaalaisen passin tai henkilökortin, lisää myös todistus suomalaisesta henkilötunnuksesta, eli oleskelulupa, ote väestötietojärjestelmästä tai Verohallinnon Suomessa tilapäisesti oleskelevan ulkomaalaisen rekisteröinti-ilmoitus.
  • Jos olet tullut töihin tai opiskelemaan, tarvitsemme todisteen myös siitä. Muita syitä saapua Suomeen voi olla esimerkiksi perheside Suomeen tai paluumuutto. Varmistathan, että liitteet ovat joko suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi.
  • Liitteinä laittamasi kopiot voivat olla esimerkiksi puhelimella otettuja kuvia alkuperäisistä dokumenteista. Sallitut tiedostomuodot ovat pdf, jpg, jpeg ja gif. Pdf:t eivät saa sisältää linkkejä. Yhden tiedoston koko saa olla enintään 1 megatavu (Mt). Tarkista, että kuvassa näkyvät tiedot ovat luettavissa.
  • Täytä lomake huolella. Kun olemme vastaanottaneet antamasi tiedot, soitamme sinulle kymmenen arkipäivän kuluessa ja sovimme ajan tapaamiselle konttorille. Konttorilla avaamme sinulle tarvitsemasi palvelut. Jos pyydämme sinulta lisätietoja kuten tietoja varojen alkuperästä tai käyttötarkoituksesta, lähetä ne käyttäen suojattua sähköpostia.

Mitä teen, jos en voi täyttää lomaketta verkossa?

Jos haluat avata asiakkuutesi muualle kuin pilottiin kuuluviin pankkeihin, varaa aika konttorille ja tuo mukanasi vaadittavat lomakkeet täytettynä ja tulostettuna.

 

Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä saat osuuspankin asiakasrekisterin tietosuojaselosteesta.

Tutustu tietosuojaselosteeseen