Vakuutuksen digipalvelut helpottavat arkeasi

Kun otat digitaaliset palvelut käyttöösi, voit hoitaa omaa vakuutusasiointiasi op.fi-palvelussa milloin tahansa. Sujuvoita arkeasi esimerkiksi sähköisellä vakuutuspostilla, e-laskulla ja tekemällä vahinkoilmoitukset op.fi-palvelussa tai OP-mobiilissa.

Valitse paperiton palvelu ja siirrä vakuutusposti verkkoon

Kun otat käyttöön sähköisen vakuutuspostin, vältyt ylimääräiseltä vakuutuspostilta, säästät luontoa ja vakuutuspapereitasi säilytetään automaattisesti arkistoituna kolmen vuoden ajan op.fi-palvelussa. Sieltä voit helposti lukea ja tulostaa vakuutuspostiasi.

Ilmoitamme sinulle sähköpostilla tai tekstiviestillä, kun sinulle on saapunut uutta vakuutuspostia. Vakuutuspostiin lukeutuvat vakuutusasiakirjat, asiakastiedotteet, tuoteoppaat sekä vakuutusehdot.

Ota sähköinen vakuutusposti käyttöön kirjautumalla op.fi-palveluun alla olevasta linkistä.

Vaihda paperilaskut e-laskuihin

Kun otat e-laskutuksen käyttöösi, siirrät Pohjola Vakuutuksen vakuutuslaskut postiluukun sijasta kätevästi suoraan omaan verkkopankkiisi. Tilaa maksuton e-lasku oman pankkisi verkkopalvelussa. Tarvitset siihen ainoastaan viitteen tai asiakasnumeron viimeisimmältä laskulta.

Laskut tulevat sinulle muutoksen jälkeen suoraan verkkopankkiisi hyväksyttäväksi. Ilmoituksen saapuneista laskuista saat valintasi mukaan joko sähköpostitse tai tekstiviestinä.

OP:n tunnuksilla pystyt tilaamaan e-laskun alla olevasta linkistä.

Tilaa e-lasku

Tarkastele ja muokkaa vakuutustietojasi op.fi-palvelussa

Pääset tarkastamaan omia vakuutuksiasi sekä tekemään vakuutuksiisi muutoksia, kun kirjaudut OP:n tai muun pankin pankkitunnuksilla op.fi-palveluun.

Op.fi-palvelussa pääset myös vaihtamaan tilinumeroa, päivittämään yhteystietosi, ilmoittamaan uuden osoitteesi ja siirtämään kotivakuutuksesi uuteen kotiin muuton yhteydessä.

Kirjaudu op.fi-palveluun

Voit tutustua tarkemmin ohjeisiin, miten vakuutusasioita hoidetaan op.fi-palvelussa.

Tutustu ohjeisiin

Kun vahinko sattuu, katso ohjeet Pohjola Vahinkoavusta

Vahinkotilanteessa haluamme auttaa sinut mahdollisimman nopeasti takaisin arkeen. Kun vahinko sattuu, suuntaa siis suoraan Pohjola Vahinkoapu -palveluun, joka on apunasi vahinkotilanteessa 24/7. Kerro palvelun hakukenttään sattunut vahinko, ja Vahinkoapu etsii toimintaohjeet tilanteeseesi. Olipa kyseessä sitten kodin vesivahinko, äkillinen sairastuminen tai auton peltikolari, Vahinkoapu on apunasi - missä vain ja milloin vain.

Kumppaniverkostomme palveluksessasi

Pohjola Vahinkoavusta löydät myös Pohjola Vakuutuksen korjaamo-, lääkäri- ja huoltoliikekumppaneiden yhteystiedot. Suosittelemme, että asioit vahingon sattuessa kumppaneillamme, sillä tällöin korjaus- ja korvausasiat hoituvat usein jouhevasti yhdellä kertaa, eikä erillistä vahinkoilmoitusta tarvita.

Maksat kumppanillamme vain vakuutuksesi mahdollisen omavastuun, ja kumppani hoitaa muut korvausasiat suoraan kanssamme. Mahdollisista kuitteja ei automaattisesti tarvitse lähettää, pyydämme niitä tarvittaessa.

Vahinkoilmoitus jonottamatta verkossa

Mikäli erillinen vahinkoilmoitus kuitenkin tarvitaan, voit tehdä sen helposti ja nopeasti op.fi-palvelussa tai OP-mobiilissa. Vahinkoilmoituksen tekeminen verkossa nopeuttaa vahingon käsittelyä, ja voit saada korvauksen tilillesi nopeammin.

Voit myös täydentää helposti vahinkoilmoitusta myöhemmin ja/tai tehdä vahinkoon liittyvän jatkohakemuksen. Kaikkien vahinkoon liittyvien liitteiden lähettäminen onnistuu myös mutkattomasti verkossa.

Ilmoita vahingosta