Miehellä matkapuhelin kädessä.

Näin toimit huijaustilanteissa

Tuliko sinulle huijaussähköposti, jolla kalastellaan tunnuksia? Saitko op.fi:ssä normaalista poikkeavan ilmoituksen tai näkymän? Lähetä meille ilmoitus näistä.

Jos epäilet tunnuksiesi joutuneen vääriin käsiin, sulje ne välittömästi soittamalla OP:n asiakaspalveluun.

Jos asiakaspalvelu ei ole avoinna, sulje tunnuksesi soittamalla OP Sulkupalveluun 0100 0555 (24 h/vrk). Ilmoita tapahtuneesta myös asiakaspalveluun sen avauduttua.

Ilmoita epäilyttävästä sähköpostista tai verkkosivusta

Jos epäilet saaneesi OP:n nimissä lähetetyn huijaussähköpostin tai saat op.fi-palvelussa normaalista poikkeavan ilmoituksen tai epäilyttävän näkymän, lähetä meille ilmoitus sähköpostilla osoitteeseen tietoturvailmoitukset@op.fi Ilmoita tapahtuneesta myös asiakaspalveluumme tai omaan osuuspankkiisi.

Lähetä meille sähköpostilla seuraavat tiedot:

  • näyttökuva epäilyttävästä op.fi-sivusta tai ilmoituksesta ja sivun lähdekoodi
  • epäilyttävä sähköpostiviesti liitetiedostona
  • oma nimesi, yhteystietosi ja oman osuuspankkisi nimi.
 

Voit tallentaa sähköpostiviestin yleensä seuraavasti:

  1. Valitse Tiedosto-valikossa Tallenna nimellä.
  2. Valitse Tallenna nimellä -valintaikkunan kansioruudussa kansio ja valitse sijainti, johon haluat viestin tallentaa.
  3. Kirjoita Tiedostonimi -ruutuun haluamasi tiedoston nimi.
  4. Hyväksy Tallenna muodossa -luettelon oletusmuoto tai valitse toinen tallennusmuoto.
  5. Liitä tallentamasi tiedosto sähköpostin liitteeksi.

Emme vastaa tietoturvailmoitusten sähköpostiin lähetettyihin viesteihin henkilökohtaisesti, vaan saat automaattisen vastausviestin.