Turvallinen asiointi OP:ssa

OP Ryhmälle on tärkeää suojata asiakkaiden tietoja ja toimintaa pankkiasiointiin liittyen.

Turvallisen asioinnin huomioiminen on meille pankkina hyvin tärkeää ja siksi kehitämme jatkuvasti palveluidemme turvallisuusratkaisuja. Osa näistä ratkaisuista näkyy sinulle käyttäessäsi meidän palveluitamme ja osa ratkaisuista toimii palveluiden taustalla.  

Kehottamme sinua tutustumaan turvallisuusratkaisujen toimintaan OP:ssa ja miettimään niiden käytön tärkeyttä asioidessasi eri kanavissamme.  Pystyt myös itse tekemään päätöksiä, jotka vaikuttavat pankkiasiointisi turvallisuuteen.  

Turvallisuutta lisäävien ratkaisujen lisäksi, teemme työtä asiakkaidemme tuntemisen eteen. Tietoja ja selvityksiä pyytämällä pankki pystyy ymmärtämään asiakkaidensa tavanomaisen toiminnan perusteet sekä havaitsemaan ja selvittämään siitä poikkeavan toiminnan.  

Kysymme sinulta erilaisia henkilö- ja asiakastietoja, kun tulet asiakkaaksemme ja päivitämme tietojasi säännöllisesti asiakkuutesi aikana. Pankeilla on oltava riittävät tiedot asiakkaidensa toiminnan laadusta ja laajuudesta, taloudellisesta asemasta sekä perusteista palveluiden käyttämiselle. Tiedot on pidettävä ajan tasalla koko asiakassuhteen ajan, ja ne on säilytettävä asianmukaisesti.  

Huomioithan, että emme koskaan kysy sinulta henkilötunnusta, verkkopankkitunnuksia,  korttien tietoja taikka salasanoja sähköpostilla, tekstiviestillä tai puhelimitse. Älä luovuta tunnuksiasi kenellekään, älä edes perheenjäsenille.