OP:n Mobiiliavain

Tunnistaudu helposti ja turvallisesti

Mobiiliavain on henkilökohtainen tunnistautumisväline

Mobiiliavain sisältyy OP-mobiili tai OP-yritysmobiili-sovellukseen ja sen avulla kirjaudut nopeasti OP:n digipalveluihin, tunnistaudut soittaessasi asiakaspalveluumme ja vahvistat maksuja. Tunnistaudut sillä myös viranomaispalveluissa, kuten Omakannassa ja Kelassa.

Mobiiliavain on helppokäyttöinen ja turvallinen

Se toimii vain omassa laitteessasi siinä sovelluksessa, johon olet ottanut Mobiiliavaimen käyttöön. Suosittelemme, että lukitset älylaitteellesi pääsyn PIN-koodilla tai sormenjälki- tai kasvotunnistuksella.

Saat Mobiiliavaimen käyttöösi OP:n mobiilisovellukseen, kun sinulla on OP:n tunnukset

Mobiiliavain toimii kaikkialla - myös silloin, kun tunnistaudut tietokoneen nettiselaimella op.fi-palveluun. Käyttöönoton yhteydessä valitset 4-8-numeroisen Mobiiliavain-PIN-koodin, jolla tunnistaudut ja vahvistat tapahtumia.

Näin otat Mobiiliavaimen käyttöösi

OP:n digipalveluiden käyttöön tarvitset OP:n tunnukset. Tunnukset saat joko konttorista tai tulemalla netin kautta asiakkaaksemme.

Myös lapset ja nuoret voivat käyttää OP-mobiilia ja Mobiiliavainta asioidensa hoitamiseen. Mobiiliavainta voi käyttää OP:n digipalveluiden lisäksi esimerkiksi korttiostosten vahvistamiseen verkossa. Yli 12-vuotias pystyy huoltajien suostumuksella tunnistautumaan vahvaa tunnistautumista vaativissa palveluissa, kuten Opintopolussa, Omakannassa ja Kelassa.

Lue lisää alaikäisen tunnuksista

Jos sinulla ei ole OP:n tunnuksia, mutta olet vakuutusasiakas, voit käyttää OP-mobiilia vakuutuasiointiin.

Mobiiliavaimen käyttöohjeet

Käytät Mobiiliavainta, kun kirjaudut OP-mobiili- tai OP-yritysmobiili-sovellukseen ja vahvistat tapahtumia. Kun tunnistaudut muihin digipalveluihin OP:n tunnuksilla ja valitset tunnistustavaksi Mobiiliavain, vahvistat tunnistautumisen Mobiiliavaimellasi OP:n mobiilisovelluksessa.

 

Usein kysytyt kysymykset Mobiiliavaimesta

Unohditko Mobiiliavaimen PIN-koodisi? Eikö Mobiiliavaimesi toimi? Lue vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin Mobiiliavaimesta ja sen käytöstä.

Mitä teen, jos puhelimeni katoaa?

Jos puhelimesi katoaa tai varastetaan, ota heti yhteyttä OP:n asiakaspalveluun tai OP Sulkupalveluun. Poistamme Mobiiliavaimen kadonneesta laitteestasi. Tarkista palveluiden yhteystiedot.
Ota Mobiiliavain uudestaan käyttöön uuteen puhelimeesi. Jos vanha puhelimesi löytyy ja jos olemme jo poistaneet siitä Mobiiliavaimen, voit ottaa Mobiiliavaimen uudelleen käyttöön tunnuksillasi.