Lisävahvistus on turvaominaisuus

Maksujen ja tapahtumien lisävahvistaminen

Lisävahvistaminen tuo turvaa pankkiasioiden hoitoon

Tunnuksiisi tulee olla liitettynä puhelinnumero, johon voimme tarvittaessa lähettää tekstiviestillä lisävahvistuksen ohjeet. Näin varmistamme turvallisen pankkiasioinnin.

   

  • Mobiiliavaimella asioidessasi lisävahvistus tapahtuu Mobiiliavain-PIN-koodin lisäksi viestillä saapuvalla koodilla. Koodi kirjoitetaan OP-mobiiliin tai OP-yritysmobiilin.
  • Avainlukulistalla asioidessasi lisävahvistusta varten saat puhelinnumeroosi tarvittaessa tekstiviestillä avainlukulistan järjestysnumeron. Vahvista maksu avainlukulistan järjestysnumeroa vastaavalla avainluvulla ja kirjoita se palveluun, jossa asioit.
  • Lisävahvistuksen tekstiviestit lähetetään aina numeroon, jonka olet liittänyt tunnuksiisi lisävahvistusnumeroksi. Puhelinnumero on henkilökohtainen, eikä sama puhelinnumero voi olla liitettynä toisen henkilön tunnukseen samanaikaisesti.

Tarvittaessa lähetämme lisävahvistuksen tekstiviestin


Maksujen ja tapahtumien vahvistamisen yhteydessä lähetämme tarvittaessa lisävahvistuksen tekstiviestin puhelinnumeroosi.  Viestissä saat maksun tai tapahtuman tiedot sekä löydät tapahtuman vahvistamiseen tarvittavat tiedot. Lisävahvistuksen tekstiviestit tulevat vain silloin kuin käytät tunnuksiasi.

 

  • Älä koskaan vahvista tapahtumaa, jos tapahtuman tai maksun tiedot eivät ole oikein.

Muista päivittää käytössäsi olevaa puhelinnumeroa 

 

Muistathan aina päivittää käytössäsi olevaa puhelinnumeroa, jotta lisävahvistuksen tekstiviestit tulevat oikeaan puhelinnumeroon. Puhelinnumerosi voit tarkistaa ja lisätä kirjautumalla op.fi-palveluun. Jos puhelinnumerosi vaihtuu, ole yhteydessä puhelinpalveluun tai omaan osuuspankkiisi.

 

Toimi näin, jos viestit eivät tule puhelinnumeroosi

 

1. Jos lisävahvistuksen tekstiviestit eivät tule puhelinnumeroosi, tarkista op.fi-palvelusta, että tunnukseesi on liitetty oikea lisävahvistusnumero. Viestit lähetetään aina numeroon, jonka olet lisännyt lisävahvistusnumeroksi.

2. Tarkista myös puhelimen asetuksista, että puhelinnumeroa ei ole estetty tai asetettu roskapostinumeroksi. Viestit lähetetään aina numerosta +358 40 711 8180. Asian voit tarkistaa Asetuksista ja Viestit-sovelluksesta.

 

Muista myös nämä

 

1. Tarkista, että olet avannut uusimman lisävahvistuksen tekstiviestin. Viestin tiedoista näet myös saapumispäivän ja kellonajan. Lukematta jäänyt viesti voi näkyä lukemattomana, jos et ole avannut sitä, vaan lukenut sen puhelimen näytöltä. Jos viesti on jäänyt lukematta, voi puhelin ilmoittaa viestin saapumisesta uudelleen.

2. Lue siis viestit aina ja tarvittaessa poista luetut viestit maksujen ja tapahtumien vahvistamisen jälkeen.

 

Näin varmistat, että viestin lähettäjä on OP

 

Tarkista, että viesti saapuu numerosta +358 40 711 8180 ja allekirjoittaja on OP. Viestissä lukee myös maksun tai tapahtuman tiedot sekä vahvistukseen tarvittavat tiedot.

Emme koskaan kysy tekstiviestissä olevia tietoja. Älä koskaan luovuta tekstiviestissä olevia tietoja kenellekään. Emme myöskään lähetä viestejä, joissa on kirjautumiseen ohjaava linkki.

Epäselvissä tilanteissa tai jos epäilet väärinkäytöstä, ole yhteydessä puhelinpalveluun tai omaan osuuspankkiisi. Aukioloaikojan ulkopuolella soita OP Sulkupalveluun, joka on avoinna vuorokauden ympäri.