Yritysten mobiilipalvelut uudistuvat

Muutokset tulevat voimaan 2.11.2022 alkaen. Valitse oma tilanteesi ja siirryt tällä sivulla sinua koskeviin ohjeisiin.

Käytän samaa tunnusta henkilökohtaiseen ja yrityksen pankkiasiointiin

Käytän erillistä yrityspalvelutunnusta yrityksen asiointiin

Käyttäjätunnus, salasana tai avainlukulista on kadonnut
 

Hoidatko henkilökohtaiset ja yrityksen pankkiasiat samalla tunnuksella? Siirry käyttämään OP-mobiilia

Marraskuun alusta alkaen sekä henkilökohtaiset että yrityksen pankkiasiat hoituvat OP-mobiilissa – yhdessä sovelluksessa ja samalla tunnuksella kuin ennenkin. Et tarvitse enää OP-yritysmobiilia, vaan voit siirtyä käyttämään pelkästään OP-mobiilia. OP-mobiilissa käytössäsi ovat samat palvelut kuin OP-yritysmobiilissa sekä kattavat henkilöasiakkaan palvelut.

  • Kun kirjaudut OP-mobiiliin, valitset, asioitko yrityksesi nimissä vai henkilökohtaisissa asioissa. Huomaathan, että yrityksellä pitää olla voimassa oleva yrityksen digitaalisen asioinnin sopimus ja sinulla oikeus edustaa yritystä digitaalisissa palveluissamme.
  • Voit vaihtaa asiointiroolia myös asioinnin aikana Rahat-osion yläosassa olevan painikkeen kautta, jolloin sinun ei tarvitse kirjautua ulos sovelluksesta.

Löydät yrityksen mobiilipalvelut OP-mobiilista 2.11.2022 alkaen, kun päivität sovelluksen uusimpaan versioon. Jos et vielä käytä OP-mobiilia, voit ladata sen maksutta sovelluskaupastasi.

Lue lisää ja lataa OP-mobiili

Hoidatko yrityksen asioita erillisellä yrityspalvelutunnuksella? Käytät jatkossakin OP-yritysmobiilia

Jos sinulla on erillinen yrityspalvelutunnus, hoidat yrityksesi pankkiasioita ja käytät Mobiiliavainta jatkossakin OP-yritysmobiilissa.

  • Sinun on aktivoitava Mobiiliavain uudelleen OP-yritysmobiilissa, kun sovellus uudistuu 2.11.2022 alkaen. Voit ottaa käyttöön aiemmin käyttämäsi Mobiiliavain-PIN-koodin. Sovellus ohjeistaa, kun tämä on tehtävä.
  • Kun aktivoit Mobiiliavaimen uudelleen, kirjaudu OP-yritysmobiiliin tunnuksillasi. Tarvitset kirjautumista varten käyttäjätunnuksen, salasanan ja avainlukulistan. Varmista hyvissä ajoin etukäteen, että ne ovat tallessa. Katso alta ohjeet, miten toimia, jos tunnuksesi ovat kadonneet.
  • Muistathan turvallisen asioinnin. Aktivoit Mobiiliavaimen OP-yritysmobiilissa, ja emme koskaan kysy tunnustasi tai sen osia esimerkiksi tekstiviestillä, sähköpostilla ja pikaviestipalvelulla tai pyydä kirjautumaan linkin kautta.

OP-yritysmobiili toimii kuten ennenkin, mutta sovelluksen ulkoasu, päävalikko ja jotkin toiminnot uudistuvat. Päävalikko siirtyy OP-yritysmobiilin alaosaan. Sieltä löydät sinulle tärkeät palvelut käyttöoikeuksiesi mukaisesti.

Miten toimia, jos tunnuksesi ovat kadonneet?

Voit tarkistaa käyttäjätunnuksesi OP-mobiilista ja OP-yritysmobiilista etukäteen ennen muutosta.

  • OP-yritysmobiilissa: Asiakkuus – Käyttäjätunnus
  • OP-mobiilissa: Muut – Asetukset – Tunnistautuminen

Jos nykyinen avainlukulistasi on kadonnut, voit tilata uuden avainlukulistan verkkoviestillä. Aiemmin käyttämäsi avainlukulista poistuu heti käytöstä, kun tilaat uuden.

  • valitse aiheeksi: Verkkopalvelut
  • valitse tarkenteeksi: Tunnistautuminen / maksun lisävahvistus
  • kirjoita viestin otsikkoon: Avainlukulistan tilaus.

Siirry verkkoviesteihin

Voit tilata avainlukulistan myös puhelimitse 0100 05151 (ma–pe klo 8–16 pvm/mpm).

Et voi tarkistaa salasanaasi. Voit yrittää kirjautua op.fi-palveluun valitsemalla tunnistustavaksi avainlukulistan ja kokeilla, muistatko nelinumeroisen salasanasi oikein.

Salasana on nelinumeroinen ja tarvitset sitä, kun valitset tunnistustavaksi esimerkiksi op.fi-palvelussa avainlukulistan. Olet määritellyt sen itse ensimmäisen kirjautumisen yhteydessä.

Jos olet unohtanut salasanasi ja käytät yrityspalvelutunnusta, tarvitset uuden yrityspalvelutunnuksen. Voit tilata uuden yrityspalvelutunnuksen verkosta. Aiemmin käyttämäsi tunnus poistuu heti käytöstä, kun tilaat uuden. Saat tilaamasi yrityspalvelutunnuksen postitse noin viikon kuluessa.

Tilaa yrityspalvelutunnus

Kiireellisissä tapauksissa kannattaa asioida konttorissa. Tarvitset tunnistautumista varten mukaasi voimassa olevan henkilökortin tai passin. Huomaathan, että yrityspalvelutunnuksen kohdalla riittää myös ajokortti.