Mies ja puhelin

Tunnukset yrityksen verkkopalveluihin

Kaikki yrityksesi pankki- ja vakuutuspalvelut samoilla tunnuksilla

Verkkopalvelutunnukset ovat avain yrityksesi asiointiin

Op.fi-palvelussa voit hoitaa yrityksesi pankki- ja vakuutusasioita henkilökohtaisilla yrityspalvelutunnuksilla tai henkilöasiakkaan verkkopalvelutunnuksilla. 

  • Henkilöasiakkaan verkkopalvelutunnuksilla hoidat sekä henkilökohtaisia että yrityksen pankki- ja vakuutusasioita. Vaihtamalla asiointiroolia voit siis samalla kirjautumisella hoitaa sekä omia että yrityksesi asioita sinulle annettujen käyttöoikeuksien mukaisesti.
  • Henkilökohtaisilla yrityspalvelutunnuksilla hoidat yrityksen pankki- ja vakuutusasioita käyttöoikeuksiesi mukaisesti. Saat ne lähimmästä osuuspankin konttorista.
  • Jos sinulla on kahdet tunnukset, näet henkilöasiakkaan verkkopalvelutunnuksillasi vain omat henkilökohtaiset palvelusi. Yrityspalvelut aukeavat henkilökohtaisilla yrityspalvelutunnuksilla.
     
Tilaa Yrityspalvelutunnukset

Miten saan Yrityspalvelutunnukset?

PAU:n lakko päättyi, mutta postin saapumisessa voi esiintyä viiveitä. Lue lisää PAU:n lakon vaikutuksista.

Voit tilata Yrityspalvelutunnukset verkosta tai hakea ne osuuspankin konttorista. Tilaa Yrityspalvelutunnukset tästä.

Näin verkkohakemus toimii:

  • Saat tunnukset noin viikon kuluessa. Jos tarvitset tunnukset nopeammin, käy hakemassa ne lähimmästä osuuspankin konttorista.
  • Tunnistaudu verkkohakemuksen alussa omilla henkilökohtaisilla verkkopalvelutunnuksillasi (OP, Nordea, Danske Bank, Aktia, Handelsbanken, S-Pankki, Säästöpankki, Ålandsbanken, POP Pankki, Oma Säästöpankki).
  • Postitamme Yrityspalvelutunnukset kotiosoitteeseesi kahdessa erässä.
  • Saat tekstiviestin, kun tunnukset on tehty ja laitettu postiin.
  • Kun kirjaudut uusilla tunnuksilla ensimmäisen kerran op.fi-palveluun, joudut vaihtamaan salasanan. 
Tilaa Yrityspalvelutunnukset

Avainlukulista kelpaa jatkossakin

Yrityspalvelutunnuksilla kirjautumiseen tarvitset jatkossakin käyttäjätunnuksen, salasanan ja avainlukulistan. Jos käytät tilejä ja maksamisen palveluita, tunnistautumistasi täydennetään lisäksi tarvittaessa tekstiviestillä. Tekstiviesti tulee myös tarvittaessa osaksi maksun hyväksyntää. 

Tekstiviestit lähetetään lisävahvistusnumeroosi eli tunnukseesi liitettyyn ja käytössäsi olevaan puhelinnumeroon.

Jos käytät OP-yritysmobiilia ja Mobiiliavainta, pidä silti käyttäjätunnus, salasana ja avainlukulista tallessa. Tarvitset niitä Mobiiliavaimen ylläpitoon. 

Lisää matkapuhelinnumerosi lisävahvistukseen

Kun kirjaudut ensimmäisen kerran, käy lisäämässä puhelinnumerosi lisävahvistusnumeroksi. Lisäyksen voit tehdä kohdassa Asetukset > Vahvistaminen ja laitteet > Lisävahvistusnumeron hallinta. Lähetämme lisävahvistukset tekstiviestinä antamaasi matkapuhelinnumeroon.

Säilytä yrityspalvelutunnukset huolellisesti äläkä anna niitä sivullisten tietoon. Tunnukset ovat henkilökohtaiset, eikä niitä saa luovuttaa toiselle henkilölle yrityksessä.

Osuuspankin henkilöasiakkaan verkkopalvelutunnukset voit hakea käyttöösi lähimmästä osuuspankin konttorista.

Mitä asioita yrityspalvelutunnuksilla voi hoitaa?

Kun yritykselläsi on verkkopalvelusopimus, voit asioida yrityspalvelutunnuksilla:

  • op.fi-palvelussa
  • OP-yritysmobiilissa 
  • Myyjäliikkeiden rahoituspalvelussa (rahoitusverkkopalvelu)

Lisäksi yrityspalvelutunnuksia voit käyttää mm. verkkomaksupainikemaksuihin sekä puhelinpalvelussa tunnistautumiseen.

Verkkopalvelutunnusten sulkeminen

Jos epäilet verkkopalvelutunnustesi joutuneen vääriin käsiin, sulje ne heti.

  • Jos haluat sulkea yrityksen verkkopalvelutunnukset, soita yritysasiakkaiden puhelinpalveluun 0100 05151 (ma–pe 8–18). Muina ajankohtina soita verkkotunnusten sulkupalveluun +358 20 333 (24/7).

Jos haluat sulkea henkilöasiakkaan verkkopalvelutunnuksesi, soita OP Sulkupalveluun +358 20 333 (24/7).

Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä saat Osuuspankin ja OP Yrityspankki Oy:n asiakasrekisterien tietosuojaselosteista.

Tilaa Yrityspalvelutunnukset