Haluatko lopettaa tarpeettoman tilisi? Lue täältä ohjeet.

Tilin voit useimmissa tapauksissa lopettaa itse kirjautumalla op.fi-verkkopalveluun, jos sinulla on OP:n verkkopalvelutunnukset.

Asiakaspalvelumme on juuri nyt ruuhkautunut

Pyydämme ottamaan yhteyttä myöhemmin, jos suinkin mahdollista. Saldoylityksen voit itse maksaa pois koska tahansa.

Olemme tietoisia asiakaspalvelumme ruuhkasta ja pyrimme palvelemaan teitä mahdollisimman nopeasti ja joustavasti. Pahoittelemme tilannetta ja kiitämme ymmärryksestä!

Näin lopetat tilisi, jos sinulla on OP:n verkkopalvelutunnukset

Voit useimmissa tapauksissa lopettaa seuraavat tilit itsepalveluna op.fi-palvelussa: käyttötili, säästölipas, kasvu- ja kerrostuottotili, tavoitetili, jatkuva tuottotili sekä ASP-tili.

Tiliä ei voi lopettaa itsepalveluna esimerkiksi, jos lopetettava tili on viimeinen tilisi OP:lla. Tässä tapauksessa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme lähettämällä meille viestin chatilla, op.fi-palvelussa tai OP-mobiilissa. 

Chat palvelee arkisin klo 8-22.

Kaikki asiakaspalvelumme yhteystiedot löydät asiakaspalvelun sivuilta. Huomaathan, että asiakaspalvelumme on juuri nyt pahoin ruuhkautunut – pyydämme kärsivällisyyttäsi.

Näin lopetat tilisi muun pankin tunnuksilla

Ota yhteys asiakaspalveluumme chatilla. Chat-keskustelun aikana voit tunnistautua muun pankin tunnuksilla, ja asiakaspalvelijamme pystyy useimmissa tapauksissa lopettamaan tilisi chat-keskustelun aikana, kun olet tunnistautunut. 

Chat palvelee arkisin klo 8-22.

Jos tilin lopettaminen ei onnistu chatilla, voit myös soittaa asiakaspalveluumme.

Näin lopetat tilisi, jos sinulla ei ole minkään pankin tunnuksia

Jos haluat lopettaa tarpeettoman tilisi, eikä sinulla ole minkään pankin tunnuksia, ota yhteys asiakaspalveluumme puhelimitse. Asiakaspalvelumme neuvoo sinua tilin lopettamiseen liittyvissä käytännön toimissa.

Näin lopetat yhteisomisteisen tilin

Onko teillä OP:n verkkopalvelutunnukset?

Jos teillä on OP:n verkkopalvelutunnukset, voitte lopettaa yhteisen tilinne lähettämällä meille viestin op.fi-palvelussa, OP-mobiilissa tai chatilla. 

Jokaisen tilinomistajan on lähetettävä oma viesti, jossa on seuraavat tiedot:

  • Lopetettavan tilin tilinumero.
  • Tiedot tilistä, jolle lopetettavalla tilillä olevat rahat voidaan siirtää.
  • Jos tiliin on liitetty kortti tai verkkopalvelusopimus, pyytäkää viesteissä joko kyseisen palvelun lopetusta tai siirtoa toiselle tilille. Ilmoittakaa myös kortin neljä viimeistä numeroa, sekä sen tilin numero, jolle haluaisitte siirtää kortin tai verkkopalvelusopimuksen.

Onko teillä muun pankin tunnukset?

Jos teillä on muun pankin tunnukset, voitte olla yhteydessä asiakaspalveluumme chatilla. Chatissa asiakaspalvelumme ohjaa teidät kirjautumaan muun pankin tunnuksilla ja pystyy useimmissa tapauksissa lopettamaan tilin, kun kaikki tilinomistajat ovat tunnistautuneet joko OP:n tai muun pankin tunnuksilla.

Chat palvelee arkisin klo 8-22.

Entä, jos teillä ei ole minkään pankin tunnuksia?

Jos teillä ei ole minkään pankin tunnuksia, voitte soittaa asiakaspalveluumme. Jos tilin lopettaminen ei onnistu puhelimitse, asiakaspalvelumme neuvoo teitä tilin lopettamisessa.

Miksi tililtäsi on veloitettu palvelumaksuja?

Käyttötilimme tulivat maksullisiksi 1.11.2020 alkaen. Käyttötilin kuukausimaksu on 2 euroa.

Käyttötili on edelleen maksuton alle 26-vuotiaille, sekä omistaja-asiakkaillemme siinä osuuspankissa, jossa he ovat omistaja-asiakkaita. Huomaathan, että jos tilillä on useampi omistaja, se on maksuton vain, jos kaikki tilinomistajat ovat kyseisen osuuspankin omistaja-asiakkaita.

Jos et ole omistaja-asiakas tai alle 26-vuotias, käyttötililtäsi veloitetaan palvelumaksu kuukausittain.

Palvelumaksut veloitetaan tililtä jälkikäteen.