Pohjola Vakuutuksen Elä se -sivuston saavutettavuusseloste

Tämä seloste koskee Elä se -sivuston (https://elase.pohjolavakuutus.fi) saavutettavuutta. Palvelu on Pohjola Vakuutuksen verkkosivusto.

Pohjola Vakuutuksen Elä se -sivuston saavutettavuutta on suoritettu itsearviointina.

  • Itsearvioinnissa on käytetty seuraavia järjestelmiä:
  • Tietokoneilla saavutettavuus on testattu Chrome-selaimella ja NVDA-ruudunlukuohjelmistolla.

Mobiililaitteilla saavutettavuus on testattu Applen-laitteilla ja Safari-selaimella (touch gestures).

Saavutettavuusvaatimuksia koskevat säännökset ovat Digitaalisten palveluiden tarjoamista koskevassa laissa.

Tämä saavutettavuusseloste on laadittu 30.11.2021.

Digipalvelun saavutettavuuden tila

Pohjola Vakuutuksen Elä se -sivusto täyttää vaatimukset osittain. Vaatimusten noudattamatta jättämiset ja vaatimuksiin sovellettavat poikkeukset mainitaan jäljempänä. Sivuston sisältö koostuu suurimmilta osin toiminallisuudesta, jotka ovat käytettävissä myös avustavilla teknologioilla.

Sisällöt, jotka eivät ole saavutettavia

Saavutettavuuspuutteita on muun muassa seuraavissa palvelun toiminnoissa: sisältöä kuvaava otsikko puuttuu osalta sivustoa, käyttäjäohjeistus ei sivun luonteen vuoksi kata täysin saavutettavuusvaatimuksia sekä tekstivastine puuttuu osasta sivuston kuvista (alt- tai muu vaihtoehtoinen teksti).

1.2.3 Kuvatulkkaus tai mediavastine (tallennettu)
2.4.2 Sivuotsikot
3.1.1 Sivun kieli
3.3.2 Nimilaput tai ohjeet

Sivustolla oleviin saavutettavuusongelmiin tehdään korjauksia sitä mukaan, kun palvelun sisältöä päivitetään.

Saavutettavuuspalaute

Löysitkö puutteita digitaalisten palveluidemme saavutettavuudesta? Jos et löytänyt vastausta saavutettavuusselosteesta, anna palautetta. 

Etkö pääse kirjautumaan tai onko palveluissamme jokin muu tekninen ongelma?

Palautteisiin liittyvä henkilötietojen käsittely

Kirjautumattoman asiakkaan antama palaute on anonyymiä, jos asiakas ei anna yhteystietojaan. Kirjautumattomalta asiakkaalta kysytään nimeä sekä sähköpostiosoitetta tai puhelinnumeroa, jotka tarvitaan, jos asiakas toivoo yhteydenottoa. Kirjautuneesta asiakkaasta tallennetaan palautejärjestelmään asiakkaan tai yrityksen edustajan henkilötunnus, nimi ja paikallinen osuuspankki, jonka asiakas palautteen antaja on. Lisäksi yritysasiakkaasta tallennetaan yrityksen nimi ja y-tunnus. Jos kirjautunut asiakas toivoo yhteydenottoa, tallennetaan myös puhelinnumero tai sähköpostiosoite. Lisäksi palautejärjestelmään tallennetaan asiakkaan antama palaute sekä asiakkaan kertoma tieto siitä, mitä apuvälineohjelmaa tai -laitetta hän käyttää.

Kerättyjä henkilötietoja käytetään ainoastaan asiakaspalautteen käsittelemiseksi, jolloin tavoitteena on parantaa ja kehittää asiakaskokemusta sekä OP Ryhmän palveluita. Henkilötietoja käsitellään OP Ryhmän finanssilaitosten asiakasrekistereissä.

Valvontaviranomainen

Jos sivustolla on saavutettavuusongelmia ja et löydä siihen tarkennusta saavutettavuusselosteelta, toivoisimme sinulta palautetta yllä olevan linkin kautta. Vastaamme sinulle lain edellyttämän 14 päivän kuluessa, mikäli annat lomakkeella yhteystietosi. 

Mikäli et ole tyytyväinen antamaamme vastaukseen tai emme vastaisi palautteeseesi ollenkaan, voit olla yhteydessä valvovaan viranomaiseen eli Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. 

Valvontaviranomaisen yhteystiedot

Etelä-Suomen aluehallintovirasto

Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
saavutettavuus@avi.fi
Puhelinnumero vaihde 0295 016 000