Kolme puolustuslinjaamme

 

OP Pohjolassa rahanpesu- ja pakoteriskien hallinta on järjestetty noudattamaan kolmen puolustuslinjan periaatetta. 

 

Meille on tärkeää tuntea asiakkaamme

 

Kaikilla pankeilla on oltava riittävät tiedot asiakkaidensa toiminnan laadusta ja laajuudesta, taloudellisesta asemasta sekä perusteista palveluiden käyttämiselle. Kysymme asiakkailtamme erilaisia henkilö- ja asiakastietoja asiakassuhteen alkaessa ja päivitämme tietoja säännöllisesti esimerkiksi asiakkaan ottaessa uusia palveluita käyttöön. 

Tietoja ja selvityksiä pyytämällä pystymme tunnistamaan asiakkaidemme tavanomaisen toiminnan perusteet sekä havaitsemaan ja selvittämään siitä poikkeavan toiminnan. Näin täytämme rahanpesun sekä terrorismin rahoittamisen estämisen sääntelyn asettamat vaatimukset ja samalla palvelemme asiakkaitamme entistä paremmin.

Lue lisää miten tunnistamme asiakkaamme

Lue lisää miten tunnistamme yritysasiakkaan

Lue lisää asiakkaiden tunnistamisen ja talousrikollisuuden torjunnan käytännöistä OP Pohjolassa (englanniksi)

 

Talousrikollisuuden torjunnan termistöä