Näin hyödynnämme asiakkaidemme palautteita palveluiden kehittämisessä

OP Ryhmä saa vuosittain valtavasti palautetta eri kanavien kautta. Käsittelemme kaikki saamamme palautteet ja huomioimme ne palvelujemme kehittämisessä. Kiitos, kun annat meille palautetta! Esittelemme muutamia esimerkkejä palveluista, joita olemme kehittäneet viime aikoina palautteiden perusteella.

Pankkipalvelut

Korttien ulkoasut uudistuivat

OP:n Visa-korttien ulkoasut uudistuivat. Voit valita uuden ulkoasun useista eri vaihtoehdoista. Päivitimme korttien valmistusmateriaaliksi kierrätysmuovin, kortti muuttui pystysuuntaiseksi ja siihen lisättiin kortin suunnan tunnistamista helpottava lovi.

Mobiilimaksaminen käytössä OP:n Mastercard-korteilla

Toimme Apple Payn ja Google Payn OP:n Visa-korteille vuosien 2021 ja 2022 aikana. Myös OP:n Duo-korttia voi käyttää sekä Apple Payllä että Google Payllä. K-Plussa Maksuaika -kortin voi tässä vaiheessa lisätä vain Google Payhin.

Bonustietojen näkyvyyttä parannettu

Lisäsimme OP-mobiiliin ominaisuuksia, joilla parannamme omistaja-asiakkaiden bonustietojen näkyvyyttä. Voit nyt tarkastella bonustilin tilitapahtumia op.fi-palvelun lisäksi myös OP-mobiilissa. Lisäksi kahden täysi-ikäisen perhekokonaisuuden omistaja voi jatkossa antaa osalliselle luvan nähdä bonuksiin liittyviä tietoja.

Kestävät rahoitusratkaisut yrityksille ja taloyhtiöille

Vastuullisuuden merkitys pk-yritysten ja taloyhtiöiden toiminnassa korostuu jatkuvasti. Uudet kestävät rahoitusratkaisumme yrityksille ja taloyhtiöille vastaavat kysyntään ja edistävät vihreää siirtymää.

Yritysten suosituimmat palvelut kätevästi op.fi-palvelussa

Kun kirjaudut yritysten op.fi-palveluun, löydät etusivulta vaivattomasti käyttöoikeuksiesi mukaiset palvelut. Näet etusivulta nyt myös rahoituksen, sijoittamisen ja vakuuttamisen palvelut.

OP-mobiilissa uusia ominaisuuksia yritysten käyttöön

Yritysasiakkaana voit hoitaa sekä henkilökohtaiset että yrityksen asiat kätevästi OP-mobiilissa. Voit valita, mitä asiointiroolia käytät oletuksena, kun kirjaudut sisään. Voit vaihtaa asiointiroolia asioinnin aikana. 

Maksupohjat ovat monen käyttäjän suosiossa ja nyt ne löytyvät helposti hakutoiminnolla.

Chatbot Opotti auttaa OP-mobiilissa yrityksiä 24/7 esimerkiksi tileihin, maksamiseen, laskutukseen ja digipalveluihin liittyvissä asioissa. OP:n asiantuntijat ovat tukenasi chatissa ma–pe 8–16.

Jos käytössäsi on OP Yrityspalvelutunnus, löydät vastaavat palvelut OP-yritysmobiilista.

Vakuutuspalvelut

Uusi tapa sujuvuuden mittaamiseen vakuutusasioiden hoidossa

Otimme Pohjola Vakuutuksessa viime vuonna käyttöön uuden tavan mitata asioinnin sujuvuutta. Asiointien jälkeen lähetettävissä kyselyissä kysytään nyt, miten sujuvaksi asiointi on koettu. Iloksemme olemme saaneet huomata, että esimerkiksi tämän vuoden ensimmäisellä kvartaalilla lähes 90 % vastaajista on kokenut asioinnin sujuvaksi tai erittäin sujuvaksi. Kyselyllä haluamme pureutua myös niihin tilanteisiin, jolloin asiointi ei ole sujunut. Vastausten avulla saamme paremmin kuvan tilanteista, joiden sujuvuutta meidän on edelleen kehitettävä. Tämän vuoksi on tärkeää, että palautteissa on kuvattu mahdollisimman hyvin tilanteet, jotka ovat sujuneet tai eivät ole sujuneet hyvin.

Pankkitilien hallinta vakuutusasioinnissa on nyt sujuvaa

Olemme aiemmin saaneet palautteita, että vakuutusasiointiin liittyvien pankkitilitietojen hallinnassa on ollut haasteita. Palautteiden ansiosta uusimme kokonaan tilien hallintaan liittyvän palvelun, ja sen jälkeen negatiivisten palautteiden määrä väheni merkittävästi.

Haluatko lukea lisää palautteista?

Edellisestä uutisestamme löydät lisätietoa palveluista, joita olemme aiemmin kehittäneet saamiemme palautteiden perusteella.