OP Gruppen blir Olympiastadions huvudsamarbetspartner – samarbetet bidrar till bättre sammanhållning i Finland

Två aktörer i framkant i Finland inleder ett samarbete 1 juli 2024. OP:s ägarkunder får nya fördelar genom samarbetet.

Målet med det mångåriga samarbetet är att öka sammanhållningen och tillförsikten i Finland. Känslan av delade upplevelser för människor närmare varandra. Samarbetet mellan OP Gruppen och Olympiastadion börjar den första juli 2024. 

– I en tid av ekonomisk osäkerhet är det viktigt att inte köra endast i egna uppkörda spår. Olympiastadion är en arena för känslofyllda stunder, historiska ögonblick och delade upplevelser. Det behövs aktörer som ökar tillförsikten för framtiden och tillsammans med Olympiastadion stöder vi finländarnas möjligheter att ta del av fina upplevelser tillsammans, säger OP Gruppens chefdirektör Timo Ritakallio

Olympiastadion är en populär evenemangsmiljö för kultur och sport året runt.  

– Olympiastadion är en plats där människor möts. Människor vill uppleva den unika stadionkänslan både på vardagar och under stora evenemang.  Genom samarbetet som inleds med OP Gruppen erbjuds finländarna möjligheter till upplevelser som senare blir gemensamma minnen. Olympiastadion är hela Finlands stadion, och är öppen året runt för besökare, konstaterar Olympiastadions direktör Ari Kuokkanen.  

Från och med juli kan nästan 2,1 miljoner ägarkunder som en del av samarbetet besöka Olympiastadions torn utan kostnad. Även personer som följer med en ägarkund får rabatt på inträdesbiljetten. Dessutom erbjuder OP Gruppen varje år för ägarkunder möjlighet att delta i några superevenemang på Olympiastadion.


Ytterligare information för medierna:
OP Gruppens kommunikation, tfn 010 252 8719, viestinta@op.fi