Störningsmeddelandet ger dig som företagskund information om eventuella dröjsmål eller störningar i betalningsrörelsen. Du får information om störningar till din e-post till exempel i följande situationer.
- En störning i Web Services-kanalen hindrar förmedlingen av betalningsrörelsematerial.
- Det förekommer dröjsmål eller störningar i behandlingen av avgående betalningar.
- Ankommande betalningar kommer till kontona försenat.
- Det förekommer dröjsmål eller störningar i behandlingen av kontorapporteringen, t.ex. kontoutdrag eller referensförteckningar.
Alla kan se betalningsrörelsemeddelandena i op.fi. Inga nättjänstkoder behövs för att läsa dem. Därför kan vem som helst beställa störningsmeddelanden till sin e-post.
Vid störningar i betalningsrörelsen ger vi ut information på finska, svenska och engelska.
Fördelen med e-postbeställningen är att du inte vid störningar i betalningsrörelsen behöver kontakta bankens kundtjänst för att reda ut varför betalningarna inte har förmedlats.