OP Mellersta Österbotten förbereder en förnyelse av betjäningen på kontoren

OP Mellersta Österbotten förnyar betjäningen på sina kontor fr.o.m. 1.11.2020 för att bättre svara på den nuvarande efterfrågan.

Kundbeteendet har förändrats och skötseln av ärenden på kontoren har hela tiden minskat. Kort- och mobilbetalningarna blir allt populärare och användningen av kontanter har minskat avsevärt. Våra kunder sköter allt oftare sina ärenden på nätet och använder OP-mobilen i synnerhet för skötseln av dagliga penningaffärer. 90 % av våra kunder använder inte kassatjänster ens en gång om året.
 
Efter att noggrant ha övervägt effekterna av förändringarna i kundbeteendet har bankens styrelse beslutat inleda planeringen för att förnya vårt servicenät. På grund av beredningen av förändringarna inleder vi samarbetsförhandlingar som gäller alla anställda i banken. Om planerna verkställs kan de leda till att högst tio (10) personer sägs upp eller att villkoren i arbetsavtalet ändras väsentligt i anslutning till att verksamheten omorganiseras.
 
Enligt planen betjänar vi alla våra kunder också i fortsättningen i OP-mobilen och tjänsten op.fi alla dagar 24/7, i telefontjänsten 0100 0500 vardagar kl. 8−16 samt på våra kontor fr.o.m. 1.11 enligt följande:
 
Kontoret i Evijärvi Kontoret i Kalajoki
Kirkkotie 25 Kalajoentie 36
Öppet med tidsbokning Öppet mån.−fre. kl. 10−16, kassatjänsterna kl. 10–13
Lån, sparande, placering och uppdatering av banktjänster för privatkunder
Fullservicekontor
   
Kontoret i Karleby Kontoret i Kelviå
Storgatan 6 Kälviäntie 35
Öppet mån.−fre. kl. 10−16.30, kassatjänsterna kl. 10–13 Öppet med tidsbokning
Fullservicekontor Lån, sparande, placering och uppdatering av banktjänster för privatkunder
   
Kontoret i Lochteå Kontoret i Terjärv
Lohtajantie 6B Södra Terjärvväggen 13
Öppet med tidsbokning Öppet med tidsbokning
Lån, sparande, placering och uppdatering av banktjänster för privatkunder Lån, sparande, placering och uppdatering av banktjänster för privatkunder
   
Kontoret i Ylivieska  
Kauppakatu 11  
Öppet mån.−fre. kl. 10−16.30, kassatjänsterna kl. 10–13  
Fullservicekontor  
 

OP Private-kapitalförvaltningstjänster samt juridiska tjänster och notariattjänster finns som förut att få på alla våra kontor med förhandsbokning. På våra kontor ger vi gärna råd om alternativa sätt för skötseln av dagliga penningaffärer. Du kan boka tid för rådgivningen antingen via op.fi eller genom att ringa numret 0100 0500. Du kan också ringa våra experter på deras direktnummer som finns på vår webbplats www.op.fi/mellerstaosterbotten.

Flera av våra kontor har en Otto.-automat och det går också att ta ut kontanter med OP-Visa i butikskassan i samband med inköp. Tjänsten fungerar i de flesta K-butiker, Tokmanni-affärer, R-kiosker och Neste servicestationer. Det går också beställa kontanter till Postens serviceställen.