Mies kannettavalla tietokoneella.

Korttireklamaatio-ohje

Jos korttisi katoaa, varastetaan, se jää ulkomailla automaattiin tai kortillasi on tapahtumia joita et tunnista, sulje korttisi viipymättä soittamalla OP:n Sulkupalveluun 0100 0555 (24h/7).

Tee reklamaatio (oikaisupyyntö) viipymättä OP Korttiyhtiö Oyj:lle, jos

  • huomaat tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi korttitapahtumia, joita et tunnista
  • myyjäliike on tehnyt konkurssin


Jos reklamoitava asia koskee myyjän sopimusrikkomusta, yritä ensin selvittää asia myyjän kanssa, esimerkiksi

  • tapahtuma on veloitettu kahteen kertaan
  • et ole saanut maksamiasi tuotteita
  • tuote ei vastaa tilattua


Kuluttajansuojalain ja korttiluoton ehtojen mukaan voit esittää myyjän sopimusrikkomukseen perustuvan rahasuoritusta koskevan vaatimuksen myös OP Korttiyhtiö Oyj:lle, mikäli olet suorittanut tavaraa tai palvelusta koskevan maksun luottokorttisi luotto-ominaisuudella. Huomaathan kuitenkin, että sinulla on näyttövelvollisuus myyjän sopimusrikkomuksesta ja tämän vuoksi asian käsittely ensin myyjän kanssa on yleensä tarpeen. 

 

Mikäli et saa asiaa sovittua myyjän kanssa, tee oikaisupyyntö.

Tarvitsemme oikaisupyyntöön tarkat tiedot tapahtuneesta. Jos kaikkia pyydettyjä tietoja ja liitteitä ei ole toimitettu, voi pyynnön käsittely viivästyä tai estyä.

Toimi näin:

  1. Täytä oikaisupyyntölomake huolellisesti, listaten kaikki reklamoitavat tapahtumat. Lomakkeen löydät tältä sivulta.
  2. Liitä oikaisupyyntöön esimerkiksi kopio tiliotteesta tai luottokorttilaskusta, johon olet merkinnyt reklamoitavat tapahtumat.
  3. Liitä pyyntöön myös kopiot muusta materiaalista, joilla voit todentaa oikeutesi reklamaatioon. Tällaisia ovat esimerkiksi kirjeenvaihto sinun ja myyjän välillä, tilaus- tai sopimusehdot, tilausvahvistus ja kuitti.
  4. Jos reklamaatiosi koskee korttitapahtumia, joita et ole itse tehnyt, sulje korttisi viipymättä soittamalla OP:n Sulkupalveluun 0100 0555 (24h/7). Tee lisäksi tutkintapyyntö poliisille ja toimita siitä kopio oikaisupyynnön liitteenä.

 

Huomioi, että autovuokraamoilla on oikeus veloittaa maksamattomat tankkaukset, tietullit ja sakot jälkikäteen. Hotelleilla on oikeus veloittaa käyttämättä jätetty ja peruuttamaton varaus (ns. no-show-maksu) varausehtojen mukaisesti sekä maksamaton minibaariostos jälkikäteen.

Näin teet oikaisupyynnön

Teet oikaisupyynnön mille tahansa OP:n korteista helpoiten täyttämällä oikaisupyyntölomakkeen verkossa.

Voit myös lähettää lomakkeen postitse osoitteeseen:

OP Asiakaspalvelu
Tunnus: 5021582
00003 VASTAUSLÄHETYS