Kontrollera och uppdatera dina uppgifter

Det är skäl att se över innehållet i försäkringarna och uppgifterna exempelvis vid övergången till en ny försäkringsperiod och i anknytning till en flyttning, en resa, en ändring i familjeförhållandena och en större anskaffning. Det är också skäl att ange ett kontonummer, så eventuella ersättningar kommer snabbt. Vi har sammanställt de viktigaste länkarna på den här sidan – logga in på tjänsten op.fi, så kommer du åt att se över och vid behov redigera dina uppgifter.

 

Så här slår du samman försäkringarna i hushållet

Uppgifter om hushållet betyder uppgifter om personer som tillhör samma familj och bor på samma adress. Det lönar sig att slå samman ett hushåll – om din familj har tagit försäkringar ur minst tre försäkringskategorier, kan alla familjemedlemmar åtnjuta preferenskundens förmåner. 

Du kan ändra uppgifterna om hushållet genom att kontakta vår kundtjänst per telefon, i tjänsten op.fi eller i OP-mobilen. Om du är kund hos andelsbanken kan du också besöka kontoret. Det är enkelt att skicka ett nätmeddelande till vår kundtjänst:

1. Logga in i tjänsten op.fi eller i OP-mobilen.

2. Kontakta vår kundtjänst under punkten Meddelanden, välj Skador och försäkringar som ämne och berätta att du vill slå samman ditt hushåll till en helhet.

3. Kundtjänsten ber om behövliga uppgifter om medlemmarna i ditt hushåll och slår samman hushållet till en helhet.