OP:s mobilapp för företag har förnyats

Nu kan du också sköta ditt företags ärenden i OP-mobilen.

I OP-mobilen hittar du alla bekanta tjänster för företag samt privata bank- och försäkringstjänster. Du använder endast OP-mobilen om du sköter dina privata bankärenden och företagets bankärenden med OP Användarkod för privatkunder.
 
Framöver kan du logga in i OP-företagsmobilen endast om du sköter företagets ärenden med en separat OP Användarkod för företag.

  • När du loggar in i OP-mobilen väljer du om du sköter företagets ärenden eller dina privata ärenden. Du kan byta kundprofil också medan du sköter dina ärenden genom att trycka på knappen upptill i avsnittet Pengar. Då behöver du inte logga ut ur appen.
  • Observera att företaget måste ha ett gällande avtal om digitala tjänster för företag och du måste ha rätt att representera företaget i våra digitala tjänster.

Ladda ner OP-mobilen till din enhet via appbutiken och logga in med OP:s koder. 

Vem kan använda OP-företagsmobilen framöver?

Om du inte använder tjänster för privatkunder eller parallellt använder en separat OP Användarkod för företag för företagets tjänster, sköter du företagets bankärenden och använder Mobilnyckeln i OP-företagsmobilen även framöver.

I OP-företagsmobilen finns alla företagets mobiltjänster.

Vad ska du göra om dina koder har förkommit?