Miehellä matkapuhelin kädessä.

Blev du lurad? Gör så här

Har du fått ett falskt e-postmeddelande som fiskar efter nättjänstkoder? Eller dyker det i op.fi upp ett meddelande eller ett fönster som avviker från det normala? Anmäl det till oss.

Om du misstänker att dina nättjänstkoder hamnat i fel händer, ska du omedelbart spärra dina koder genom att ringa OP:s kundtjänst.

Då kundtjänsten är inte öppet, spärra dina koder genom att ringa OP Spärrtjänst 0100 0555 (dygnet runt). Anmäl det som hänt också till kundtjänsten då den öppnat.

Anmäl tvivelaktig e-post eller webbsida

Om du får ett tvivelaktigt e-postmeddelande som ser ut som att det är avsänt i OP:s namn, du får i op.fi ett meddelande som avviker från det normala eller ett fönster som verkar tvivelaktigt, sänd meddelandet till adressen tietoturvailmoitukset@op.fi. Anmäl det som hänt också till kundtjänsten eller din andelsbank.

Sänd till oss:

  • tvivelaktig meddelande som en bilaga
  • skärmbild av webbsidan och källkod
  • ditt namn, kontaktinformation och namnet på din andelsbank.

Vi svarar inte direkt på meddelanden som sänds till den här e-postadressen, utan du får ett automatiskt svar.