Om du misstänker att dina nättjänstkoder hamnat i fel händer, ska du omedelbart spärra dina koder genom att ringa OP:s kundtjänst.
-
Kundtjänst för privatkunder 0100 0500
-
Kundtjänst för företagskunder 0100 05151
Då kundtjänsten är inte öppet, spärra dina koder genom att ringa OP Spärrtjänst 0100 0555 (dygnet runt). Anmäl det som hänt också till kundtjänsten då den öppnat.
Anmäl tvivelaktig e-post eller webbsida
Om du får ett tvivelaktigt e-postmeddelande som ser ut som att det är avsänt i OP:s namn, du får i op.fi ett meddelande som avviker från det normala eller ett fönster som verkar tvivelaktigt, sänd meddelandet till adressen tietoturvailmoitukset@op.fi. Anmäl det som hänt också till kundtjänsten eller din andelsbank.
Sänd till oss:
- tvivelaktig meddelande som en bilaga
- skärmbild av webbsidan och källkod
- ditt namn, kontaktinformation och namnet på din andelsbank.
Vi svarar inte direkt på meddelanden som sänds till den här e-postadressen, utan du får ett automatiskt svar.