Allmän kundbetjäning 0100 0500 (mån–fre kl. 8–16)
- kortansökningar, frågor relaterade till kortanvändning, beställning av kort eller PIN-kod, användning av kredit och fakturering, avtalsändringar (bl.a. månadsbetalning och förfallodag), nätbetalningar.
OP-Visa Gold-kundtjänst 0100 0510 (24/7)
- val 1: kundtjänst för OP-Visa Gold-kunder 24/7
- val 2: spärrtjänst 24/7
- val 3: reseförsäkring, hyrbilsförsäkring och biljettskydd mån-fre 9-17
- val 4: produktskydd mån-fre 8-17
- val 5: LoungeKey 24/7
OP-Visa Platinum-kundtjänst 0100 0510 (24/7)
- val 1: kundtjänst för OP-Visa Platinum-kunder 24/7
- val 2: spärrtjänst 24/7
- val 3: försäkringstjänst (1. Reseförsäkring, avbeställningsskydd vid resa och Produktskydd (Pohjola Försäkring) mån-fre 8-17. 2. Hyrbilsförsäkring (AXA) mån-fre 9-17.
- val 4: ID-Skydd mån-fre kl. 9-17 (på engelska 24/7)
- val 5: concierge- och PriorityPass-tjänst mån-fre 9-22, lör 10-18
OP Duo kundtjänst 0100 0510
- val 1: kundtjänst för OP Duo-kunder mån-fre 8-19
- val 2: spärrtjänst 24/7
- val 3: produktskydd mån-fre 9-17
- val 4: prisgaranti mån-fre 9-17
- val 5: ID-skydd mån-fre 9-17
K-Plussa maksuaika kundtjänst 010 252 7020
(mån.‒fre. kl. 8‒19)
- frågor relaterade till kortanvändning, beställning av kort eller PIN-kod, användning av kredit och fakturering, avtalsändringar (bl.a. månadsbetalning och förfallodag), nätbetalningar.