Allmän kortkundtjänst 0100 0500 (öppen mån.–fre. kl. 8–19)
- Välj först 4: Betjäning på svenska
- Välj sedan 1: Bankärenden för privatkunder
- Välj sedan 2: Kort, kortbetalningar och fakturering
Du får hjälp med bland annat följande ärenden: ansökan om kort, frågor om kortets användning, förnyelse av kort eller kod, kreditens användning och fakturering, avtalsändring, exempelvis ändring av månadsbelopp och förfallodag samt nätbetalning.
OP Gold kundtjänst 0100 0510 (öppen dygnet runt)
- Välj 1: OP Gold-kunders kortkundtjänst, öppen dygnet runt
- Välj 2: spärrtjänst, öppen dygnet runt
- Välj 3: Reseförsäkring, hyrbilsförsäkring och biljettskydd, öppen mån.–fre. kl. 9–17
- Välj 4: Produktskydd, öppen mån.–fre. kl. 8–17
- Välj 5: LoungeKey, öppen dygnet runt
OP Platinum kundtjänst 0100 0510 (öppen dygnet runt)
- Välj 1: OP Platinum-kunders kortkundtjänst, öppen dygnet runt
- Välj 2: spärrtjänst, öppen dygnet runt
- Välj 3: Försäkringstjänster eller reseförsäkring, skydd för inställd resa, hole in one, produktskyddsförsäkring, öppen mån.–fre. kl. 8–17. Hyrbilsförsäkring öppen mån.–fre. kl. 9–17.
- Välj 4: ID-Skydd, öppen mån.–fre. kl. 9–17 (öppen dygnet runt på engelska)
- Välj 5: Concierge- och Priority Pass-tjänst, öppen mån.–fre. kl. 9–22, lör. kl. 10–18
OP Duo kundtjänst 0100 0510 (öppen mån.–fre. kl. 8–19)
- Välj 1: OP Duo-kunders kortkundtjänst, öppen mån.–fre. kl. 8–19
- Välj 2: spärrtjänst, öppen dygnet runt
- Välj 3: Produktskydd, öppen mån.–fre. kl. 9–17
- Välj 4: Prisgaranti, öppen mån.–fre. kl. 9–17
- Välj 5: ID-skydd, öppen mån.–fre. kl. 9–17
K-Plussa Maksuaika kundtjänst 010 252 7020 (öppen mån.–fre. kl. 8–19)
Du får hjälp med bland annat följande ärenden: ansökan om kort, frågor om kortets användning, förnyelse av kort eller kod, kreditens användning och fakturering, avtalsändring, exempelvis ändring av månadsbelopp och förfallodag samt nätbetalning.