Yrityksen maksuliikeneuvonta

Företags- och betalningsrörelserådgivning

OPs telefontjänst betjänar ditt företag bankdagar kl. 8.00–16.00 på numret 0100 05151 (lna/msa).

Vi betjänar dig i alla betalningsärenden för företag

Betjäningen blir snabbare då du på förhand tar reda på företagets FO-nummer eller användarkoden för Web Services, bankförbindelseprogrammets eventuella felmeddelande och de sända utlandsbetalningarnas referensnummer eller exakta belopp.

Samtalsmenyn styr ditt tjänsteval.

  • SEPA och utlandsbetalningsmaterial
  • Övriga elektroniska betalningsärenden
  • E-fakturatjänsten
  • Betalterminalärenden
  • Överföringsnycklar och certifikat
  • Installation och användning av Guldlinken
  • Rådgivning om användningen av Kassahanteringstjänsten (betalningsmaterial, val 3)
  • Rådgivning om nätbetalningsknappen och Tupas-identifieringstjänsten (betalningsmaterial, val 3)
  • Nätlönetjänsten (betalningsmaterial, val 3)
  • Förfrågningar på basis av arkiveringskod
  • Slopning av material

Användarstöd för nättjänsten för företag

  • Företagstjänstkoder
  • Stöd för inloggning och användning av nättjänsten för företag
  • Problem med inloggning i företagens nättjänst för försäkringar
  • Det är inte ännu möjligt att lämna order för företagets räkning per telefon. Telefontjänsten styr ditt företags kontaktbegäran till din Andelsbank.

Kom ihåg

  • Användarstödet till företagens nättjänst för försäkringar är tfn 010 253 6198 eller verkkotuki(a)pohjola.fi
  • I den automatiska telefontjänsten är det inte möjligt att sköta ärenden som gäller nättjänster för företag och det går inte att ringa den automatiska telefontjänsten med företagstjänstkoder.