Varmista oikeat tiedot
Varmista, että olet syöttänyt kortin tiedot (kortin numero, voimassaoloaika ja turvakoodi) oikein. Turvakoodi eli CVC-numero on kolme numeroa käsittävä numerosarja kortin kääntöpuolella. Voimassaoloaika on kortin etupuolella muodossa kk/vv.
Yhdistelmäkorteissa on debit- ja credit-maksuille omat tietonsa. Varmista, että syötät oikeat tiedot sen mukaan, maksatko ostoksesi suoraan pankkitililtä vai käytätkö maksamiseen luottokorttia. Kortti lukkiutuu, jos syötät maksukortin tiedot useasti väärin. Lue miten avaat lukkiutuneen kortin kohdasta "Kortti on lukittu".
OP:n yhdistelmäkorteissa luottokortin numero (credit) on kortin etupuolella.

Luottokortin turvakoodi eli CVC/CVV on kortin kääntöpuolella allekirjoituskentän perässä.
Pankkikortin numero (debit) on kortin kääntöpuolella vasemmassa alareunassa. Heti numerosarjan perässä on pankkikortin turvakoodi eli CVC.
Jos sinulla on uusi maksukortti, päivitä maksutapahtuman yhteydessä uuden kortin tiedot verkkopalveluun. Verkkopalvelu voi tunnistaa aiemmin asioineen asiakkaan ja käyttää automaattisesti vanhan kortin tietoja.

Jos sinulla on uusi maksukortti, päivitä maksutapahtuman yhteydessä uuden kortin tiedot verkkopalveluun. Verkkopalvelu voi tunnistaa aiemmin asioineen asiakkaan ja käyttää automaattisesti vanhan kortin tietoja.
Tarkista turvarajat
Verkossa ja sovelluksissa tehtävien maksujen turvarajat voivat estää kortin käytön. Tarkista kortin turvarajat ja muuta niitä helposti OP-mobiilissa tai op.fi-palvelussa.Kirjaudu op.fi-palveluun ja tarkista turvarajat
Myös korttiin liitetyn tilin käyttörajoitus voi estää kortin käytön, jos olet esimerkiksi tehnyt tililtä suuren maksun tai tilisiirron samana päivänä. Kirjaudu op.fi-palveluun ja tarkista tilin käyttörajoitukset
Tarkista selaimen asetukset
Epäonnistuiko tunnistautuminen verkkomaksun yhteydessä? Tarkista, että Visa Secure tai Mastercard Identity Check -varmennus onnistuu. Joskus selaimen turva-asetukset, kuten ponnahdusikkunoiden esto tai kolmannen osapuolen evästeet, voivat estää maksutapahtuman verkossa. Varmista selaimen asetuksista, että sinulla on nämä sallittuna ostoksen ajan. Tarkista tuetut selaimet. Selaimen/sovelluksen koko välimuistin tyhjennys voi myös auttaa mahdollisissa ongelmatilanteissa.
Onhan sinulla OP:n tunnukset?
Jos käytät korttia verkossa tai sovelluksissa, tarvitset oston vahvistukseen OP:n tunnukset sekä Mobiiliavaimen tai avainlukulistan. Ostoissa, jotka tehdään sovelluksissa (puhelimen appissa tai esim. pelikonsolissa) voi yleensä tunnistautua vain mobiiliavaimella. Jos vahvistus tehdään avainluvulla, tulee OP:n tunnus- ja digisopimuksessasi olla oikea maksunlisävahvistusnumero. Lisävahvistusnumeron lisäys onnistuu op.fi-palvelussa ja poisto tai muutokset OP:n asiakaspalvelussa tai konttorissa. Numeron pystyt tarkastamaan op.fi-palvelusta oman nimesi alta – Tunnusten hallinta – Lisävahvistuksen puhelinnumero – Tarkista lisävahvistusnumero. Lisätietoa OP:n tunnuksista ja verkkomaksamisessa.
Tarkista ostotapahtumat
Jos ostostapahtuma keskeytyi, voit tarkastaa kortin tapahtumista näkyykö maksu tilin tai luoton katevarauksissa. Ottamalla käyttöön ilmoitukset OP-mobiilissa saat ilmoituksen maksun onnistumisesta tai epäonnistumisesta. Lisätietoa OP-mobiilin ilmoitusten käyttöönotosta.