För närvarande utvecklar vi OP:s digitala tjänster med målet att förbättra deras tillgänglighet. Vi strävar efter att våra digitala tjänster ska betjäna alla våra kunder jämlikt oberoende av särskilda behov, apparat eller situation. Tillgänglighet är en av de viktiga utgångspunkterna för vårt utvecklingsarbete och alla våra nya tjänster.
Utvecklingsarbetet på de nuvarande tjänsterna pågår ändå fortfarande, och tillgängligheten av våra tjänster är fortfarande bristfällig. Nättjänsten OP Tillgänglig, där man kan sköta sina dagliga penningaffärer, administrera konton och använda betalningstjänster, är den som bäst uppfyller kraven på tillgänglighet.
Du kan i tillgänglighetsutlåtandet för varje tjänst se till vilka delar tjänsten är tillgänglig och vilka brister det finns. På utlåtandet informerar vi också om hur bristerna åtgärdas och om ändringar som förbättrar tillgängligheten. Vi hoppas att du ger respons, om du lägger märke till brister som inte tas upp i utlåtandet.
Tillgänglighetsutlåtandena för tjänsten op.fi
- Tillgänglighetsutlåtande för de allmänna delarna och funktionerna
- Tillgängligheten för lagstadgade försäkringstjänster för privatkunder
OP Gruppens övriga tjänster
- Tillgänglighetsutlåtande om OP:s identifieringstjänster
- Webbtillgängligheten i tjänsten OP Nätbetalning